Grattis Maria o Power!

K

Kesella

Stort grattis till Maria Hagman och Power som idag red 160 km i Gartow i tyskland på 18 km/h i snitt! Hoppas nu att Svrf håller sitt ord och fixar en flygbiljett till WEG i Kentucky! :banana:

Sv: Grattis Maria o Power!

Det var verkligen inte dåligt. Nu blir det spännade att se om hon får en VM-biljett.

Verkligen ett stort GRATTIS!!!:bow:

Maria är både ryttare,tränare och uppfödare till denna häst, vilket måste kännas extra roligt!

Då är det nu Power som tar över som den häst som genomfört 160 km på högsta kmtid så långt i Sverige, innan var det Janos ox som på EM i England gick strax under 18 km/t.
Lite roligt i sammanhanget är att Janos är e:Gokart, samma Gokart är farfar till Power som har Gomir som pappa.;)

Fast skulle inte ridsportförbundet endast skicka om det blev ett lag? Dvs att minst tre måste kvala på nya gränsen? :confused: Jag hoppas verkligen att jag har fel, för Marias och Powers skull. :grin:

Bautasupergrattis!!!!!! En prestation!

De fick även BC!! Och de 10 sista milen red de helt ensamma utan att se ngn annan ryttare. Häst och ryttare är tävlingsmaskiner bägge två!

Om hon inte får VM-biljett nu, då JÄVLAR rent ut sagt. Nu får de ta och ge sig på förbundet och ta sitt ansvar, får hon inte det då finns det ingen tilltro överhuvudtaget till dem någonsin Jag hoppas verkligen att Distanskomittèn gör allt de kan för att hon ska få åka också.

Maria är helt otrolig, jag är så imponerad, att hon kan hålla så många hästar på så hög nivå samtidigt, rida fort och så sällan bli utesluten det är inget annat än helt otroligt! Mega miljarder grattis till Maria!:banana:

Stort Grattis till Maria, jätte bra gjort:D

Jösses vad bra. Historiskt Maria. Om SFV inte håller löftet nu så får distansen nästan bilda ett eget förbund. :bump::banana:

Liknande trådar

Distans Lyfter på hatten och bugar för ytterligare en spektakulär prestation av Maria Hagman. Den här gången på hästen Prylens Pepton. Var...
Svar
13
· Visningar
2 721
Senast: 810110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) GARTOW, TYSKLAND: Maria Hagman-Eriksson och Power klarade Ridsportförbundets nya och skärpta kvalkrav på 18 km/tim över...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: Gunnar
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 661
Senast: mahlmt
·
Distans Efter det att jag red VM i Kentucky barfota på Aces Comett har det funnits intresse att veta mer om barfota och boots. En del av...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
96 062
Senast: malacogott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar