Gräsbegränsare

Ponsse

Trådstartare
En snabb fråga:

Förstår hästar att de faktiskt kan dricka med en gräsbegränsare/munkorg?

Sv: Gräsbegränsare

Har aldrig varit med om en häst som inte förstått det. Min shettis drack med den innan hon faktiskt åt med den :) Men håll lite koll ändå så att du är säker på att hästen får i sig sin vätska!

Det verkar som om det finns hästar som inte förstår att de kan dricka så det är klokt av dig att fundera i de banorna. I den enda studie som jag vet om nämns just detta problem.
Det finns de som sätter på betesreducerare dygnet runt utan att ha koll på att allting fungerar vilket alltså inte är att rekommendera.

/Sara

Okej.. Men om jag tar av munkorgen och erbjuder vatten utan intresse, då borde han ju alltså förstå att han kan dricka med den munkorg när han vill och har gjort det?

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
355
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 369
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka