M

Millan_gulligast

Min häst tränar jag NH med hemma och vi har ingen padock och träna i :(så jag får treäna på grusplanen hemma,jag tränar med vanlig grimma och lina.Nu är problemt att hon springer i väg och börjar äte i bland och koncentrerar seig inte.Men i blan går de super bra!:)då hon lyssnar och gör exakt som jag säger.Men dem gångerna hon försöker äta så brukar de gå en stund men sen spårar hon ut totalt.men när de de väl går så är hon underbar!:love:och jag vill ju att de ska gå!:cool:lika dant när jag gick ut en promenad med henne i dag,gick först men sen spåra hon ur!så snälla hjälp!alla svar är tillåtna!:bow:(om detta ämnet)/becca

Sv: Gräs?

Puttar upp!snälla behöver klite hjälp!:eek:/becca

Du är antagligen inte lika intressant som gräset:crazy:
Med min Ponny ( Som gärna gör likadant !) Så får jag börja hoppa, tjoa och stimma, för att ta tillbaka uppmärksamheten.
Sen får du se till att du är mer intressant än gräset !
Det är helt enkelt ett nonchalant beteende !

Hej från hambo

Håll inte på för länge. Ta korta pass i början och kräv uppmärksamhet från hästen den lilla stunden.

Lycka till!

Okej,men nu funkar de bra!:)körde lite i dag!först försökte hon men sedan koncentrerade hon sig och var jätte duktig!:love:efter passet så stog vi och gosade jätte länge!:love:hon är för underbar!

Jättebra att det går bättre :)

Men kräv uppmärksamhet t.ex. genom att dra lätt i grimskaftet. Fungerar det inte så drar du hårdare. Fungerar det inte nu måste du göra något snabbt, t.ex. smälla till henne över rumpan. Så fort du har hennes uppmärksamhet ska du göra dina övningar, var noga med att ge eftergift. Eftergiften är det allra bästa berömmet.

Håll inte på för länge bara :D

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·
Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 817
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 363
Senast: alegria
·
C
Träning Jaha, nu har man bråkat med 2-åringen igen. Alltid lika tråkigt :( Som jag kanske nämnt i andra trådar har vi haft en hel del...
Svar
16
· Visningar
2 060
Senast: cafu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama