Granngårdens egna foder vs Krafft foder?

Okej!
Men med blötlagd lusernpellets så finns det ju ingen risk alls. Tar du tillräckligt med vatten blir det verkligen som soppa i konsistensen. Min häst dricker/sörplar i sig sin lucern ;)

Tillägg: Jag ger lucern enbart för att ha något att blanda potatisproteinet i. Eftersom det är just protein som saknas i foderstaten så tyckte jag att en liten symbolisk giva lucern kändes mer meningsfull än betfor.
Ja det kan ju fungera för oss isåfall. Hack kommer jag aldrig ge, inte värt risken.
Vart får du tag på potatisprotein?

Ja det kan ju fungera för oss isåfall. Hack kommer jag aldrig ge, inte värt risken.
Vart får du tag på potatisprotein?
Köper på Orga Kvarn som ligger i mitt område. De maler på beställning!

Jag tycker dock att det är lite bökigt just med att köpa potatisprotein, kvarnen har inte så bra öppettider och det är några mils extra resa. Överväger att köra på muscle up istället, det är lite dyrare än potatisprotein + lucern men vet inte om jag orkar krångla för den summan ;)
En säck räcker ju ganska länge så det är egentligen inte ett så stort problem, men varje gång jag måste köpa ny säck känns det som ett jäkla projekt..

Köper på Orga Kvarn som ligger i mitt område. De maler på beställning!

Jag tycker dock att det är lite bökigt just med att köpa potatisprotein, kvarnen har inte så bra öppettider och det är några mils extra resa. Överväger att köra på muscle up istället, det är lite dyrare än potatisprotein + lucern men vet inte om jag orkar krångla för den summan ;)
En säck räcker ju ganska länge så det är egentligen inte ett så stort problem, men varje gång jag måste köpa ny säck känns det som ett jäkla projekt..
Ja, jag hittar ingen som säljer rent potatisprotein. Endast en sida på nätet men där kostar frakten mer än varan

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
863
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 433
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18