Granngården; nya proteinfoder?

Sv: Granngården; nya proteinfoder?

Personligen tror jag att barnen föredrar mat i några år före några månader...vad tror du?

Förutsatt stt folk verkligen skänker det insparade till välgörenhet.

Ingen har sakt nåt om besväligt analys läsning, det var problem att hitta foder som uppfyllar protein kravet.

När jag se och hör om all pengar som lägg ner på dessa hästar tänke jag på alla barn som kunde äta sig mätt i Africa.

Om du läser på om utfodring av hästar så hade du också insett att man i vissa fall kan bli tvungen att lägga tlll ett koncentrerat fodermedel till foderstaten. Du envisas ju tex med din havre hela tiden. Det är inte konstigare att man ibland man måste lägga till ett proteinfodermedel. Vem har sagt att det är ett problem att sedan hitta lämpligt fodermedel?

Whats the problem? Vad har detta med barnen i Afrika att göra?

Really!!
Det som jag har markt är att det är foderstat nissar som har dom högsta vetreinär kostnad.

Och vad grundar du detta på?

Really!!
Det som jag har markt är att det är foderstat nissar som har dom högsta vetreinär kostnad.

Det tror jag vad jag vill på. Enda anledningen skulle vara att dessa hästägare är uppmärksamma på sina hästar o tex inte väntar m att åka till veterinären tills hästen e 3 gradigt halt. folk som hellre stämmer i bäcken än i ån helt enkelt.

Really!!

En hästägare som är så pass mån om sin häst så att den bemödar sig med att räkna ut en balanserad foderstat kanske också är lyhörd för sin hästs fysiska mående och märker i tidigt skede att hästen inte mår bra. Kan vara ett samband men jag har inga belägg för det.

Personligen tror jag att barnen föredrar mat i några år före några månader...vad tror du?

Förutsatt stt folk verkligen skänker det insparade till välgörenhet.

Kan jag övertyga ett wanna-bee att deras energi, tid och pengar kunde gå till nåt dom kan bli bra på "feeding the children", då har jag gjort båda häst och barn ett god gärning :bump:

Precis, de som struntar i en balanserad foderstat struntar i annat också....

Det är ju inte så farligt om hästen haltar, den är ju bara stel. Och att den ser ut som ett tak över ryggen spelar väl ingen roll, det är nog så den är skapad. Jodå, har stött på en del såna genom åren och slarvas det med en sak så slarvas det i regel med allt annat också... :grin:

Hästar skall inte gödas som köttdjur, men de behöver en viss mängd protein för att deras kroppar skall må bra. Om höet inte fyller behovet så får man lägga till annat, vad är det som är så svårt att förstå?

En hästägare som är så pass mån om sin häst så att den bemödar sig med att räkna ut en balanserad foderstat kanske också är lyhörd för sin hästs fysiska mående och märker i tidigt skede att hästen inte mår bra. Kan vara ett samband men jag har inga belägg för det.

Men det har jag sakt förut Monte:
"du kan inte räkna ut ett foderstat när hästen är fullt av parasiter".
med parasiter kommer sjukdomer och till en veterinär räkning!
Jag kalla inte det för ekonomisk hästhållning.

Men varför ska folk behöva betala mer för fodret än nödvändigt? Och hur i hela fridens namn skulle det göra barnen i Afrika lyckligare? Jag lämnar dock ämnet, jag är övertygad om att hur mycket man skänket till bistånd knappast påverkas av om man analyserar fodret eller inte. Foderkostnaderna kan dock påverkas drastiskt, om man väljer rätt foder så man slipper/minimerar man mängden kraftfoder ( inklusive havre) plånboken blir något tjockare och hästen nöjdare.

Menar du att folk analyserar foder istället för att hålla koll på maskatatus och avmaska vid behov? Vad grundar du i så fall den teorin på?

Va? Vad har parasiter m detta att göra? Du yrar ju bara mer o mer.

Kan jag övertyga ett wanna-bee att deras energi, tid och pengar kunde gå till nåt dom kan bli bra på "feeding the children", då har jag gjort båda häst och barn ett god gärning :bump:

Du kanske ska lägga din tid på att starta insamling åt svältande barn?
Eller varför inte försöka ge dig på alla föräldrar som köper godis, läsk och kakor till sina feta barn. Säg till dem att du tycker de ska skicka pengarna till Afrika i stället.

Ursäkta helt OT (eller vad det nu kallas för) men jag kunde inte låta bli.

Jag både analyserar mitt grovfoder och stödjer ett barnhem i Ghana. Barnhemmet får pengar varje månad.

Det var en reklamkampanj från Hm Brödinstitutet tror jag det hette där de lyckades få ett kostråd att se ut som att Socialstyrelsen (av alla) rekommenderar att man ska äta åtta skivor bröd om dagen.

Det finns en del att läsa om den reklamkampanjen på nätet :)

Det var en reklamkampanj från Hm Brödinstitutet tror jag det hette där de lyckades få ett kostråd att se ut som att Socialstyrelsen (av alla) rekommenderar att man ska äta åtta skivor bröd om dagen.

Det finns en del att läsa om den reklamkampanjen på nätet :)

Sedär, sedär ^^. Urban legend alltså!

Men varför ska folk behöva betala mer för fodret än nödvändigt? Och hur i hela fridens namn skulle det göra barnen i Afrika lyckligare? Jag lämnar dock ämnet, jag är övertygad om att hur mycket man skänket till bistånd knappast påverkas av om man analyserar fodret eller inte. Foderkostnaderna kan dock påverkas drastiskt, om man väljer rätt foder så man slipper/minimerar man mängden kraftfoder ( inklusive havre) plånboken blir något tjockare och hästen nöjdare.

Man ska håla sig till det man är bra på. Det gäller bara att hitta vad det är.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 419
Senast: Görel
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
890
Senast: snöflingor
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 077
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar