Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Really!!
Det som jag har markt är att det är foderstat nissar som har dom högsta vetreinär kostnad.
Ingen har sakt nåt om besväligt analys läsning, det var problem att hitta foder som uppfyllar protein kravet.
När jag se och hör om all pengar som lägg ner på dessa hästar tänke jag på alla barn som kunde äta sig mätt i Africa.
Really!!
Det som jag har markt är att det är foderstat nissar som har dom högsta vetreinär kostnad.
Really!!
Really!!
Personligen tror jag att barnen föredrar mat i några år före några månader...vad tror du?
Förutsatt stt folk verkligen skänker det insparade till välgörenhet.
En hästägare som är så pass mån om sin häst så att den bemödar sig med att räkna ut en balanserad foderstat kanske också är lyhörd för sin hästs fysiska mående och märker i tidigt skede att hästen inte mår bra. Kan vara ett samband men jag har inga belägg för det.
Men det har jag sakt förut Monte:
"du kan inte räkna ut ett foderstat när hästen är fullt av parasiter".
med parasiter kommer sjukdomer och till en veterinär räkning!
Jag kalla inte det för ekonomisk hästhållning.
Men det har jag sakt förut Monte:
"du kan inte räkna ut ett foderstat när hästen är fullt av parasiter".
med parasiter kommer sjukdomer och till en veterinär räkning!
Jag kalla inte det för ekonomisk hästhållning.
Kan jag övertyga ett wanna-bee att deras energi, tid och pengar kunde gå till nåt dom kan bli bra på "feeding the children", då har jag gjort båda häst och barn ett god gärning
Det var en reklamkampanj från Hm Brödinstitutet tror jag det hette där de lyckades få ett kostråd att se ut som att Socialstyrelsen (av alla) rekommenderar att man ska äta åtta skivor bröd om dagen.
Det finns en del att läsa om den reklamkampanjen på nätet
Jag både analyserar mitt grovfoder och stödjer ett barnhem i Ghana. Barnhemmet får pengar varje månad.
Men varför ska folk behöva betala mer för fodret än nödvändigt? Och hur i hela fridens namn skulle det göra barnen i Afrika lyckligare? Jag lämnar dock ämnet, jag är övertygad om att hur mycket man skänket till bistånd knappast påverkas av om man analyserar fodret eller inte. Foderkostnaderna kan dock påverkas drastiskt, om man väljer rätt foder så man slipper/minimerar man mängden kraftfoder ( inklusive havre) plånboken blir något tjockare och hästen nöjdare.