Grannbråk om hästar

(Ridsport)
Hästgården utanför Munka Ljungby fanns långt innan villorna byggdes. Tidigare har det också fungerat men nyinflyttade villaägare har stört verksamheten på hästgården och retat sig på flugor som sägs komma från hästar och gödselhantering.

Läs mer...

Sv: Grannbråk om hästar

Vilka jävla idioter :mad: Tur att hästägarna verkar ha kommunen på sin sida hittills iaf. Flyttar man till landet, där det dessutom från början finns djur, så fattar man väl att det finns djur där även när man flyttat in? Det finns fanimig inte gränser för hur jävliga människor kan vara...

I en by här finns dock bevis på det:
En bonde har i alla tider haft ett jordbruk i byn (på landet, max 5 grannar inom 1 km). Nu har en ny familj byggt ett hus i byn. De började klaga på gödsellukt och anmälde till kommunen, kommunen avslog. De överklagade och en ny utredning gjordes vilken visade att det nog luktade lite för mkt ändå... Bonden fick order om att bygga om hela anläggningen för runt 1 miljon kr. Det har han inte råd med. Nu måste han lägga ner sitt livsverk pga att en granne, som frivilligt flyttat in i byn där jordbruket legat i säkert 50 år, fått för sig att sabotera. Hutlöst.

Människor är ett elände :mad:

gaahhh varför flyttar man ut på landet för om man störs av djur och tillhörande dofter?? idioter.

ja herre jösses , det finns folk till allt! Tur att de verkar ha en vettig miljöinspektör på kommunen iallafall.

Någon gång i livet skulle jag, bara för sakens skull, vilja bosätta mig på plattan för att sedan börja gnälla om att jag inte vill att det springer en massa folk där hela tiden.
Jisses.

Lite så har vi här med, missnöjd grannar. De hade för ett par veckor sedan klagat till kommunen för det var lukt och flugor. När miljöinspektören kom så var ju allt i sin ordning och jag visade dem flugfällan som vi satt upp vid tomtgränsen för att fånga just flugor. De är ju de som stört grannen. Inspektören hade rätt kul åt saken... :rofl:

Folk som klagar finns det alltid....

Folk som klagar finns det alltid....

Ja, men det är skrämmande att folk inte inser orimligheten i sitt klagande, eller konsekvenserna av det. Att vissa är beredda att gå över lik för att få sin vilja fram. Trots att de många gånger är just de som kommit till platsen Sist. Som i fallet jag tog upp. Skrämmande som sagt :(

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
637
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 516
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar