Graningestöveln

E

EmMmY

åsikter? Jag tycker den ser lite klumpig ut i modellen men har aldrig provat och den kanske känns smidigare än den ser ut? vad tycker ni som testat?

Har den gamla graningestöveln, har aldrig provat den nya modellen som jag tror heter Rider.

Tycker de är rejäla och håller bra. Tycker även de är bra och bekväma att använda. :) Ser kanske ngt klumpiga, men jag har inte upplevt det faktiskt..

Jag älskar mina graninge! Jag upplever dem inte som klumpiga utan praktiska, framförallt på våren och hösten då hagarna är lite blötare. Man slipper hoppa på stenar om man har fel skor på sig eller dra på sig ett par gummistövlar. När min gamla gick sönder medan jag var utomlands fick pappa köpa nya och skicka till mig. Inte att jag hade köpt något som fanns på plats.

ja tycker inte om mina graninge.. okej att gå i lera på våren när de är jätte lerigt.. men ja rider aldrig i dem.. tycker de är för klumpiga och stora i skafften.

Jag gillar mina. Har just kastat de gamla paren efter 5 års trogen tjänst, och hemma i garderoben finns höstens nya par :) Har gamla modellen utan dragkedja återigen.

När du gått in dem och format skaften så är de suveräna. Fungerar mitt i smällkalla vintern med rejäla yllesockar eller outlast-strumpor också.

Jag köpte mina Graninge -01 och jag älskar dom, skaften formar sig jättebra och dom känns inte klumpiga alls. Jag byter sulor till varma på vintern och bommuls på... ja du förstår. Och det funkar fint!

Den kanske ser lite klumpig ut men den känns inte så. Dessutom är det enda stöveln som jag tycker om, eller rättare sagt mina fötter... :)

Jag har aldrig haft Graninge men dom där andra....Carlskrona rider, dom har haft något annat namn också.
Jag har haft dom i över 10 år så nu börjar dom ge sej....

Jag har graningen rider. Jag gillar dom :love:

Men dom är lite breda för mina fötter (jag har smaala vader och fötter, o långa tår), trots dubbla sulor så måste jag ha typ 2 vanliga strumpor & ett par TJOCKA för att dom ska sitta "tajt", men när dom väl gör det är dom helt underbara. :love:

Rätt snygga också, dom duger ;)

Jag håller med. Jag tycker inte om mina Graninge. För klumpiga. Att klafsa i hagen med är dom väl ok till men inte att rida i.

jag har graningestöveln på vintern, de är anpassade i storlek för att jag ska kunna ha dubbla yllesockar, så de blir aningens för stora på sommaren.
Jag tycker att de känns rejäla och de visar inte tecken på att vilja ge upp någonstans och då har jag haft dem i säkert mer än fem vintrar nu.

Jag känner inga problem med att rida i dem...? Torrt, varmt och bekvämt! :D

säkerhetsrisk att rida i då de är för klumpiga och har för grov sula.

Köpte mina -97 och de håller fortfarande! Känns inte alls klumpiga utan de sitter precis som de ska. Mina är ju dock den äldre modellen så jag vet inte hur den nya är. Men förhoppningsvis är det samma kvalitet som de jag har!

jag? d är många ridskolor som förbjudit graningestöveln...
alla ridskor med grova o breda sulor är det likadant med, säkerhetsrisk att rida med då man kan fastna i stigbygeln mycket lättare för att de är så klumpiga.

Mina är då inte bredare än vanliga stövlar/kängor/skor. Men tycker man att fötterna känns för breda så får man väl byta storlek på stigbyglarna? Själv tycker jag att grova sulor förhindrar att fötterna glider in för långt. Har aldrig känt att de skulle ha en tendens att viljga fastna. Men jag kanske bara är duktig på att trampa ned hälarna?

snarare ligger risken i försmå stigbyglar. Vet en ridskola i stockholm som har har förbjuditgraninge, men där är problemet snarare något annat. Där har alla ponnies juniorstigbyglar, den storlek som rekommenderas om du har under strl 37 i fot. Hur många 15-18åringar har större än 37? Om ridskolan istället skulle investera i damstorlekar på stigbyglarna skulle risken för att fastna vara betydligt mindre oavsett modell på stövlarna.

det problemet har iallafall min ridskola, alla ponnyer går med barnstigbyglar :crazy:

Inte bara.
Förr i tiden red folk alltid med små nätta skor. Graninge och liknande är inga ridskor/stövlar utan mer arbetsskor/stövlar. Vi har nästan bytt ut alla ponnystigbyglar nu till större men d är ändå större risk att fastna med klumpiga skor än små.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
954
Senast: Shixle
·
Utrustning Nu är det säkert jag som är lite trögtänkt, men finns det nåt smart och smidigt sätt att se till att equibandet inte glider bakåt (eller...
Svar
4
· Visningar
354
Senast: Linda_A
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
881
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka