grand danios

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare myelin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 937
M

myelin

Har en tik på två år.. som inte gå i hop med andra hundra.. hon kan inte ta det lungt.. är detvanligt bland den rasen?

Sv: grand danios

Min GD tik e åxå två år och hon har åxå lite svårt att ta det lugnt, men det avhjälps snabbt med hjärnaktivering och att hon får följa med när jag rider. Hon gillar andra hundar men kan vara lite framfusig. Det jag kan märka är att Gd mognar lite sent och är ganska valpiga långt upp i åldern, om du socialtränar din Gd och aktiverar mkt så går det säkert bättre! Lycka till

Sv: grand danios

Nej det är inte ras betingat. Troligen en miss från din uppfostran. Mer motion mer aktivering och disiplin är medicinen för din hunds problem.
Hundar lugnar liksom inte bara ner sig för att de blir äldre (jo till viss del) man måste ju lära dem hur de ska bete sig också.

Min två åriga GD tik vet att det är ok att stimma loss med hund kompisarna men inne och bland folk är man hel lugn. Men hade jag aldrig lärt henne vad som var ok så hade hon säker också stimmat överallt...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 231
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 355
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 370
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka