norpan85

Trådstartare
Får man rida med graman på framridningen på lokal tävling?? har inget hopp TR hemma så ja kan inte kolla....!

Sv: Graman??

I hoppning ja, och inte bara på lokaltävling.
Häst får ha alla slags hjälptyglar på framridning och framhoppning.
Ponny får ha graman vid framridning men inte vid framhoppning.

Okej tack för hjälpen...visste inte att detta varit uppe nyss för jag håller till på FT egentligen..men tack tack:bow:

I hoppning ja, och inte bara på lokaltävling.
Häst får ha alla slags hjälptyglar på framridning och framhoppning.
Ponny får ha graman vid framridning men inte vid framhoppning.

man får väl ändå inte hoppa fram med hjälptyglar på häst!?! vet att man får ha alla hjälptyglar på framridningen, men på framhoppningen... är du verkligen säker på det? jag tvivlar... men men, sj har jag bara martingal och den är ju "laglig" jämt:banana:

På framridningen och framhoppningen är alla hjälptyglar tillåtna. Förutom på ponny då gramantygeln inte är tillåten på framhoppningen endast på framridningen.
Så står det i hopp TR.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Snurrfia
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 073
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar