Sv: gräs?

Har det någonsin varit ett sånt här höår med så konstiga värden som det varit i år på första skörden ?

Mia
 
Sv: gräs?

Ni ville ju se lite bilder när det hade gått ett tag, så här kommer några!










I dagsläget får hon ett hö som innehåller:

9 MJ
52 smb protein

detta äter hon på fri tillgång, kvoten är lite låg, men hon verkar inte vara så känslig för det.

Till detta äter hon 1 kg soja samt 4 dl linfrökaka.
Jag tog bort all typ av energi foder på damen då hennes bebis växer så enormt fort!

Ibland får hon lite "godis" då lite mûsli eller lusern eller nåt annat gott... det synns på henne när hon vill ha det, och då får hon det.
 
Sv: gräs?

Tack så mkt allihopa!

Hon är tillbaka till sitt "normalhull", man känner med andra ord inte revbenen ens om man försöker :grin:

Idag så rids hon ca 2-3 ggr/vecka, Ibland mindre, men jag försöker hålla mig därikring eftersom hon blir så jäkla pigg annars.
Hon är riktigt pigg, och jag får hela tiden passa mig så att hon inte väljer en högre gångart eller ökar farten. Vi håller på att träna in att bromsa med sätet. Funkar jätte bra ibland! Är hon riktigt pigg så har hon dock denna minen :angel:

Alltid öronen framåt, förutom när jag "skäller" på henne. (jag pratar mkt med mina hästar och förklarar alltid för dem vad vi ska göra, vad de gjorde för fel ect...:p )
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 587
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Hej vänner! Jag orkar inte skaffa nytt nick så ni som vet vem jag är ber jag vara respektfulla. Jag undrar var man får hjälp för...
38 39 40
Svar
783
· Visningar
96 351
Senast: Monimaker
·
Foder & Strö Jag brukar ha småbalshö som räcker i princip hela vintern, men i år har det gått extra mycket, dels pga fler hästar, dels pga av vädret...
Svar
10
· Visningar
3 247
Senast: L8P8
·
Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
10 226
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp