9 sidor tråd, och ingen har reagerat på det här?!
Det är absolut inte grädde i en chili con carne! Aldrig någonsin. Chili con carne innehåller chili och kött. I vissa fall (även om det är officiellt förbjudet) bönor av olika slag, tomat eller ett fåtal andra grönsaker.
Hade jag beställt en chili con carne och fått någon form av köttgryta med grädde hade jag förmodligen skickat tillbaka den. Inte för att det behöver vara något fel på en kryddig köttgryta, men jag vill ha det jag har beställt och om man gör någon "inspirerad av"-rätt bör det framgå av menyn.
Jag äter halva tallriken med grönsaker bredvid. Det spelar ju ingen roll i magen för den potentiella stabbigheten, men det gör en jäkla skillnad i smak om grönsakerna är inblandade i pastan eller inte. I övrigt borde väl ingen bry sig om vad folk blandar i sin pastarätt, så länge man inte påstår att den är något den inte är?
(Btw, ute hade nog en carbonara med vanligt bacon fått mig att reagera också. Inte så att jag hade skickat tillbaka maten, men stället hade inte direkt fått några bra recensioner om det inte tydligt framgått av menyn vad de ändrat.)