Gråa Papper

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ejohansson_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 426
E

ejohansson_

Vad menas med att en häst har gråa papper?
Får man tävla en häst med gråa papper?

tack.

Sv: Gråa Papper

Gråa papper får du i passet när hästens "förälder/föräldrar" inte har godkänd härstamning.Du får tävla med den ändå,dock bara i den öppna klassen på Breeders om det är en unghäst du pratar om.

Gråa papper får du i passet när hästens "förälder/föräldrar" inte har godkänd härstamning.Du får tävla med den ändå,dock bara i den öppna klassen på Breeders om det är en unghäst du pratar om.

Ja, det är en unghäst, vad menas med Breeders?
men jag får väl tävla hoppning och liknande?

Breeders är en spec. tävling där man visar upp 3-åringar.Du får tävla en häst med grå papper på vanliga tävlingar ,där spelar det inte ngn roll om inte det finns full härstamning.

Breeders = Svenskt Avel- & Sportchampionat
Det krävs dessutom att man anslutit hästen genom att betala en avgift.

Liknande trådar

Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 149
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
526
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 483
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?
  • Evolve