A

annamaria

Mina svärföräldrar har skaffat en grå jako...
En liten kille på 15 veckor..

Han är otroligt snäll o social.. flyger upp på axeln o sätter sig så fort han är ute...

Men nu till problemet..
När han är inne i buren så försöker han "gräva" sig ut.. Han sätter sig i ett hörn trycker huvudet emot gallret o sparkar med benen..
varför gör han så?

Han är mest lös o sitter bara i buren på natten och när svärföräldrarna ska äta..
Han gör bara så när man är i samma rum som honom så gör han det helt enkelt bara för att protestera?

Och ett andra problem är att han är otrolig klumpig..
När han är i buren o klättrar så ramlar han ner titt som tätt.
De ser jätte hemskt ut.. men så fort han har ramlat ner så är han uppe o klättrar igen..
Vet inte om dom gör så när dom är små kankse?

Hoppas de finns någon som kan svara på dessa frågor..

Mvh

Sv: Grå Jako

Både min brunhuvade och an av mina halsbandare sparkar också med benen. Vet inte exakt vad det beror på men jag tror det är ett födosöksbeteende.
har på senare tid satt varsin låda med hö och fröer hos dem och när de letar efter fröerna i lådan så använder dom just sprättandet med benet precis som hönsen gör.
Vet inte varför han trillar men min brunhuvade är ganska klumpig över lag och det händer att hon dåsar i backen av ren klumpighet :o

okej, då är det nog inget att oroa sig över att gräver och att han är lite klumpig då... :)

Min meyers grävde också, men jag utnyttjade det till ett tricks och lärde henne vinka på kommando istället.

Min meyers grävde också, men jag utnyttjade det till ett tricks och lärde henne vinka på kommando istället.

Har också försökt få henne att sparka på kommande (så hon kan åka skateboard sen) men du ska ju itne tro att hon gör den rörelsen när man är beredd :mad:;) Min kan också vinka, med ena foten vinkar hon så hon bara lyfter foten och med andra tar hon upp foten, "knytrer" den och skakar jättesnabbt upp och ner med korta rörelser, ser jättekul ut, som hon skulel skaka en färgburk eller ngt liknande.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 300
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 577
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?