Jag bor i ett hus på landet som inte finns med på Google alls som någon adress (jag har inget vägnamn eller bynamn, utan bara ett gårdsnamn), och om man ändå vet att huset finns där och sätter en markör att man ska dit så blir de som kör hälften av gångerna inledda på en liten traktorväg (det finns en annan, stor ordentlig grusväg). Någon gång har det legat ett träd som trillat för vägen någon vecka, och den är smal med kraftiga svängar och kräver ganska hög markfrigång. Ibland är det stora lastbilar som ska komma med paket som kommer den vägen, i snigelfart
Någon annan gång var det en som skulle komma och köpa något jag lagt ut på annons och skrev in adress och kommun i Google och körde utan att kolla mer. När hen trodde att hen kom fram fick jag ett telefonsamtal om att hen inte riktigt hittade - hen såg träd, en järnväg, kor etc (vilket hade kunnat vara i närområdet). Till slut hittade hen dock en person, och det visade sig att hen hade blivit guidad till en plats två kommuner/en timme bort
Jag har kollat någon gång men inte lyckats hitta varken hur man lägger till en vanlig bostadsadress på Google eller hur man ändrar så att en specifik väg inte väljs av GPS:en.