Gpa textium

puppan2

Trådstartare
Är det någon som har testat en GPA textium?? Det står att GPA-textium är en "Lättviktshjälm med ventilation. Väger endast 450g", och att en GPA-titan är en "Superventilerad lättviktshjälm".
Är det någon som vet om det är någon reell skillnad?? Textium är ca 650 kr billigare.
/puppan

textium är den vanliga hjälmen, med kolfiberrand i mitten och blågrå tygaktig. Titiumhjälmen har sammet och bättre ventilation än textium, den har flera luftintag på den svarta/silvriga randen.
Men passformen ocg lättheten är i stort sett densamma.

Aha. Men om man tittar på Hansbos hemsida så står det under textium hjälmen "nyhet från Pikeur", så jag fick intrycket att det var den nyaste hjälmen. Verkade dock konstigt att den skulle vara billigare. Tack för infon.

Liknande trådar

Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Windy
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 853
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 255
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur