Gott till nyår?

Red_Chili

Trådstartare
Som det ser ut nu kommer jag mest troligt sitta själv hemma på nyår. Misstänker att även buke kommer vara dött då och vips sitter jag utan möjlighet att riktigt roa mig själv ;) Att gå ut och titta på fyrverkerier eller så är inget alternativ eftersom jag vill vara hemma och hålla hundarna sällskap. Blir säkert så att jag kommer sitta och titta på en film, kanske måla något och.. ha tråkigt?

Tänker mig att det kunde vara fint att laga lite god mat och baka något gott till efterrätt/nattgodis, både för att det är gott och för att ha lite tidsfördriv. Är dock helt ointresserad av matlagning osv, men duktig på att baka och kan följa recept hyfsat.

Tips på lättlagade godsaker, både mat, efterrätter och mer godisliknande saker? Mitt enda krav är att det ska vara vegetariskt (äter dock mejeriprodukter).

Sv: Gott till nyår?

Att göra egna maränger är superenkelt och blir SÅ mycket godare än de man köper, ska själv äta sånna på nyår i en sviss!

Sen ett tips på aktivitet - pussel! Mycket roligare än vad man kanske tror :D

Dumlekakor/-muffins! :D Blev bjuden på det igår och det var ruskigt gott.

Blanda 200 gram smör med 1 dl strösocker. Rör ner 3 dl vetemjöl och 1 tsk bakpulver. Rulla till kulor, placera i formar och platta till. Tryck sen ner en Dumle, gärna i olika smaker, i varje form. In i ugnen ca 12 min, 200 grader. (Varmluftsugn ca 180 grader.)

Åh, maränger gjorde jag ofta förut och var riktigt proffsig på det :D Det borde jag ju göra igen! Pussel älskar jag också, men då måste jag nästan köpa något nytt... Får se vad jag hinner fixa. Superbra tips annars!

LadyCovergirl, det där lät smaskigt p: Ska skriva ner receptet så får jag se om det blir något av det, annars lär jag testa vid ett senare tillfälle!

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 227
Senast: Badger
·
Mat Mat behöver ju vi alla ha i oss. Jag har funderat på varför det är så olika bland människor varför de gillar eller inte gillar att laga...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 224
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 193
Senast: QueenLilith
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 509
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar