Gott "nyttigt" hundgodis utan massa skit i?

Sockerbit

Trådstartare
Existerar något sådant? Vill ogärna stoppa i hunden massa saker som jag inte är säker på innehållet. Hon är dessutom relativt kräsen. Tips någon? ;)

Sv: Gott "nyttigt" hundgodis utan massa skit i?

Det enda jag vet är godiset från Planet Pet, men med tanke på att allt kött osv i deras produkter kommer från Kina så vill jag inte ge det.

Såå, jag torkar eget eller ger torrfoder. Orijens torrfoder är det som jag helst ger till min hund som godis eftersom det har trevligt innehåll för att vara torrfoder och dessutom stinker ;)

vi ger bla torkad lever och torkad kycklingfilé

Ziwi Peaks godis är nog rätt bra har jag för mig :)

Måste det vara torrt? Annars funkar det fint med kokt skinka/kalkon som man har på smörgåsen, i små bitar...

Jag köper produkter från Pommys. De har både större tugg och belöningsbitar.
Tidigare hade de enbart svenska råvaror, men nu köper de in även från andra EU-länder. Det är väl baksidan av att deras godis har blivit populärt.

Annars är ZiwiPeak ett rätt rent godis. Kronchs har godis av 100% lax utan tillsatser (och det har även Trixie, men det stinker).

Jag ger tärnad ost till mina. T ex Coop Xtra edamer som kostar 50 kr/kg. Är inte torrt men kladdar inget i fickan (om man inte glömmer kvar bitar såklart ;) )

Jag brukar koka kassler i tunna skivor och sen sprider jag ut dem på en plåt i ugnen 50-60 grader så att det torkar till.

Ost blir det ju alltid lite över i botten som inte går att hyvla. Det brukar hundarna få som godis.

Kycklinghjärta o kycklingmage finns att köpa fruset. Kokas först och sen in i ugnen på samma sätt som kasslern. Håll koll annars blir det stenhårt.

Grishjärta o kalvhjärta på samma sätt som ovanstående.

Köttfärs brukar jag göra små platta biffar helt utan kryddor som kokas som frikadeller. Innan jag fryser dem så får det ligga på hushållspapper så all vätska försvinner.

Skivbar leverpastej skivas tunt och torkas på plåt i ugn 50-60 grader. Den blir inte hård när den torkar. Lätt att bryta.

Korv kokas och så även den in i ugnen.

Korven och kasslern kokas för att få bort så mycket salt som möjligt. Salt är inte nyttigt för hundar.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 132
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka