Gotska sandön

modig2017

Trådstartare
Behöver extremt mycket pepp känner jag...

Jag har blivit medbjuden (betalar själv) på en resa till Gotska sandön, sagt ja och har nu extrem ångest eftersom jag hatar att resa... Det är en komplicerad historia men jag sa ja för att jag ville vara snäll mot den som frågade om jag ville med.

Finns det någon här som varit där? Är det Värt att åka dit? Hur fungerar det med allt? Hur fördriver man tiden?
 
Sandön är en fantastisk naturupplevelse. Man vandrar, badar i havet och går promenader på stränderna. Läser böcker och lyssnar på poddar och program som man laddat ner innan. Njuter av havet och naturen. Kollar på sälarna.
Jag har varit där 5-6 ggr. Det som kan vara besvärligt är resan dit.
Den kan vara jobbig om du har anlag för sjösjuka så det kan vara idé att ta något mot det innan. Kolla på apoteket det finns armband. Det kan bli kallt på båten också. Regnkläder och varma kläder är bra att ha tillgängliga på resan och matsäck.
Båtresan kan vara lugn också. Det händer. Ibland lägger båten till ganska långt från lägerplatsen och då får man vandra dit.
Ta med allt du behöver för du kan inte köpa något när du väl är där. Du behöver ta med extra mat för om vädret är dåligt kan man bli kvar någon extra dag.
Det är absolut värt det om du tycker om att vara ute i naturen.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 065
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 370
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp