Gotland, Tingstäderitten

T

Team J H

Någon från södra sverige som funderar på att åka över?
Ska ev dit med en häst och vill då ha resesällskap till min häst och få ner kostnaderna för resan. 2 hästar ett släp och en eller två bilar (beroende på om ni kan tänka er att samhinka ute på banan eller ej) Kommer att rida 80km klassen på ca 13-14km/h. Hästen är en vallack, kan åka med både ston och andra valacker utan att bråka.

Sv: Gotland, Tingstäderitten

Hej Jessica!
Jag hade också tänkt att åka dit o rida 8 mil. Jag har bokat redan resa över, men den går kanske att boka om eller ändra på. Vi har bokat så vi åker över torsdag kväll o hem söndag fm. Men jag bor ju i södra sverige i Gnosjö. Jag har bokat stuga där också men har platser kvar bokat en 4-6 stuga och vi är 3 st. Jag har ett sto.
Det hade varit bra att få ner kostnaderna lite..

PM mig gärna eller mejla på annoj_annoj@hotmail.com

/Jonna

Hejsan
Jag hade velat att åka till Gotland, men det är SJUKT DYRT, har ni ens sätt start avgiften. SJukt dyr!!
Hoppas att det blev som föra året att det blir biligare i slutet!
Hoppas verkligen, ingen av er som ska till Göingeritten :d:banana:

/ Elly - J - EllyJ.webblogg.se:bump:

Startavgiften är inte dyrare där än på något annat ställe, det är bara färjan och boendet som kostar mycket. Det kostar mer att starta unghäst finalerna än dem vanliga klasserna.

Det börjar närma sig året sista distanstävling, sista anmälningdagen är på måndag (imorgon).
Vad är det för underlag? är det mycket stenigt? rekomerderas det sulor?
hoppas på en trevlig vistelse på Gotland=)

Bra att du påminde mig.
Jag ska dit med både Dandher och Sokrates. Det brukar vara årets roligaste tävling.
Sulor är inget måste, men däremot brukar banan kunna vara halkig. (vete tusan varför, men det kanske är all kalksten som gör det slirigt?)

*Lånar knapp*
Är det bara jag som tydligen har STORA problem att emaila min anmälan till Mossberg???
Jag får hela tiden detta felmeddelade:

Det gick inte att leverera meddelandet till följande personer eller distributionslistor:

emma.mossberg@ridsport.se
Det gick inte att hitta mottagarens e-postadress i mottagarens e-postsystem. Det här meddelandet kommer inte att skickas igen automatiskt. Kontrollera e-postadressen

*Lånar knapp*
Är det bara jag som tydligen har STORA problem att emaila min anmälan till Mossberg???
Jag får hela tiden detta felmeddelade:

Det gick inte att leverera meddelandet till följande personer eller distributionslistor:

emma.mossberg@ridsport.se
Det gick inte att hitta mottagarens e-postadress i mottagarens e-postsystem. Det här meddelandet kommer inte att skickas igen automatiskt. Kontrollera e-postadressen

Emma slutade och ersatter med malin.berntzen@ridsport.se
prova henne istället!

Startavgiften är inte dyrare där än på något annat ställe, det är bara färjan och boendet som kostar mycket. Det kostar mer att starta unghäst finalerna än dem vanliga klasserna.

Jag kan inte förstå att ni anser gotland vara dyrt. Anm avgifterna till de vanliga klasserna är som annoj skriver helt normal nivå. Färgan går på ca 1200 med idrottsrabatten (inkl bil, 2 pers och släp t o r) då får man ta i beaktning att bilen står stilla på båten och inte drar ngn bensin!!
Vad gäller boxplatser och boende har jag aldrig varit på ngn tävling där det varit billigare!!!!
Betalade 100 per natt för boxen och 150kr per person för logi i dubbelrum i delad lägenhet med kök och dusch/wc samt tv-rum.
Totalt för en 5 mil med två övernattningar:

2500 med 1 medhjälpare som följer med. Det tycker inte jag är dyrt.

Och dessutom: förstå vilket äventyr att rida på GOTLAND! Jag tycker att det känns superläckert!

Liknande trådar

Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 795
Senast: Exile
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min sambo har flyttat till en gård i norrland. Här på gården finns det en gammal ladugård som vi ska bygga om till ett...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Cilva
·
Avel Nu tänker jag inte på urvalet av avelsdjur, det har diskuterats i andra trådar. Utan på vilka förutsättningar man bör ha, för att kunna...
2
Svar
32
· Visningar
5 787
Senast: lilith
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 536
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka