"gothkatter"...

Sv: "gothkatter"...

Fy fan. Och sen har hon mage att neka till brott, bara att inse att den siste idioten inte är född.

Fast det var ju bra att de gick ut med namn på henne, det är nog ett bättre straff än de eventuella böter hon kanske får.

Tycker inte det är fint, snarare tvärt om..

men vars ska man dra gränsen? Alla kor som piercas i öronen, renarna som blir märkta i öronen, frys och brännmärkning på hästarna..
Vad säger att en piercing gör ondare på en katt, än en ko?

Det är ändamålet som avgör gränsen!
Det är tydligt utskrivet i regelverket vad som får göras.
Brännmärning avhästar är sen många år förbjudet här i landet.
PL

Här i landet ja, men är tillåtet i andra länder, och katterna var ju inte här i landet heller!

Görs mycket med djuren, men det jag reagerar på, är vilken stor skillnad, ja det kanske är mer nödvändigt att märka en ko i örat än att sätta in en piercing i en katts öra. MEN vad säger att det gör mindre ont på en ko? Känns att så fort det är en katt eller hund (och ibland även häst) så skriks det om djurplågeri, medans precis samma sak är helt godkänt på ett annat djur!

Oberoende om det gör ont eller inte så kan det väl ställa till med en massa problem för en katt och ha en massa smycken fastsatta i huden.

De kan kanske fastna i något eller så river de sönder sina egna öron när de försöker klia bort smycket med sina klor.

Precis, och det fyller ju ingen som helst funktion, förutom att matte kanske tycker det är "coolt"...eller för att kunna sälja dem dyrt...

Men vilken j-a subba!!!!:devil::devil:
Missade först att hon piercat i nacken också! Idiot!:mad:
Hoppas hon får rejält med böter!
Tatuerade nakenkatter är också helt sjukt!:crazy:
Härom året kom de på en som hade satt örhängen på sin katt här nere....:confused:
Varför kan folk inte låta katter vara katter??
De är helt perfekta som de är!!:love::love:

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
349
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka