Göteborg i januari

Sv: Göteborg i januari

Låter skojj, ska man ta med sig alla hundarna. :rofl:
och vart?
Nu får du fixa det här. :D

Tack!!:o:love:

Tänk om dommaren kunde tycka det med.. :mad:
Jag var den enda som åkte ut med en tvåa i min klass. *sur*
Inte för att vara elak, men hunden som stod framför mig, den hade inte ens en svans.. Näst intill så det såg ut som två hål därbak. :crazy:
Och den får en etta.. Och man ska inte uppmuntra svanslöshet...
Fanns även ett gäng hundar som fick bra bedömning trots enligt mitt tycke övertypning i ansiktet..
Man ska ju inte uppmuntra till avel på extremt utseende..
Men visst, alla klagar vi när det inte går bra. :D

Det går säker bättre någon annan gång, med en icke mat vägrande hund och en annan dommare. ;)

*svammel*

Fast jag som åskådare håller med dig.

När ska vi få domare som dömmer för hundens välmående och en friskare/sundare avel..

JÄKLA SKIT DOMARE

Senast ändrad:

Instämmer!

Dom som verkar gå hem bäst är schäfer räkan som går mest på haserna, frallan utan svans och nos, skrynkligaste shar peien osv.

Mutter...

Ja du det undrar jag med.
Men alla behöver ju inte följa strömmen och lyssna blint på vad dommarna säger alla gånger. :angel:

NEEEEEEJJJ!!!

Jag har totalt glömt bort att köpa rosetten!!!!!:cry:

Ja jag är tönt och vill ha rosetter varje gång.. :o

Jag var där fre och lör, ställde min American Akita tik på snart 9 mån.
Hon fick andra pris bägge dagarna, fast hon fick väldigt bra kritik. Domaren sa att de va en väldigt vacker tik men att hon för dagen var lite "svajig" i sina rörelser. Han trodde att det berodde på att hon växt lite för fort och att kroppen inte riktigt hunnit med.

Jag är ganska nöjd. Egentligen skulle uppfödarna ha visat henne då jag aldrig ställt på en riktigt utställning förut. Men nu ville min lilla tjej inte alls gå med dom så jag fick visa själv.

Iaf var det en väldigt rolig helg och jag länktar redan till det är dags att visa henne igen. Letar lämpliga utställningar nu :D

DSC_0040d.jpg

DSC_0049.jpg

Kul att det gått så bra för er andra. Grattis :banana:

Torka tårarna, vi försökte köpa rosetter på söndan men de röda var slut! :devil:

Nåja, vi åkte hem med 3 pokaler, nio rosetter (skulle varit elva), men det är ok med CK, HP, R-CACIB, BIS-2. ;)

Finalerna var ju katastrofalt dåligt arrangerade och vilken hemsk modevisning! :eek:

Jag valde att smita iväg och kolla på allt som var till salu istället men såg några smågluttar. :crazy: Vår valp uppskattade inte ljudvolymen utan var ganska skärrad när hon skulle ut i ringen igen efter det missljudet. :mad: På söndan gick vi iväg med hundarna under freakshowen så de slapp höra eländet. :idea:

Ahaa nej vi gick precis förbi när h*n gick ;)

Men jag håller med att ljudnivån oftast var otroligt hög även för oss människor och då ska det vara en HUNDutställning ?

Gick inte att höra vad de sa i högtalarna pga allt för hög ljudnivå.

Bedrövligt dåligt av folk som inte plockar upp efter sina älsklingar heller, de stod och delade ut påsar till alla som ville ha och var på väg till rastgården, ändå så låg det skithögar som man klev i. Skaffar man hund får man :devil: se till att plocka upp efter den oxå, annars kan man stanna hemma och låta den skita inne! :rofl:

Tycker att din lilla tik är jättefin och hon rör sig jätteflott.
Är säkert lös i rörelserna eftersom hon har vuxit fort. Sådant växer ju bort :p Lycka till i framtiden!!

Här kommer min lilla Prinsessa.

BIM, Cert, Cacib, Champion, SV-08
Sobers Jambalaya. Just fyllda 2 år.
Vilken helg!! :p

MyDog4.jpg

Tack :bow: jag får hoppas på en bättre fortsättning i utställningsringen :D

Iaf var det jättekul och jag är numera en inbiten utställningsfantast :p

Viken vovve är din?? Iaf var de flotta bägge två :)

Tack :bow: jag får hoppas på en bättre fortsättning i utställningsringen :D

Iaf var det jättekul och jag är numera en inbiten utställningsfantast :p

Viken vovve är din?? Iaf var de flotta bägge två :)

Tiken, hon till vänster är min (Handlern är jag, matte alltså:p)
Det är lätt att bli utställningsbiten.

NEEEEEEJJJ!!!

Jag har totalt glömt bort att köpa rosetten!!!!!:cry:

Ja jag är tönt och vill ha rosetter varje gång.. :o

Vilka rosetter finns det att köpa förrutom dem man får inne i ringen? ;)

Jag vill ju inte heller missa några när vi ska debutera officiellt i mars. :D

Och GRATTIS till alla! :)

Om du går till prisutlämningen efter utställningen så kan du köpa kvalitetrosett, Hp, Ck. Olika klubbar har olika system. På vissa klubbar får du CK rosetten och Hp rosetten på vissa utställningar får du köpa dom. Rosetterna du alltid får är Cert, Cacib, BIR, BIM.
Du får också Inteckningskort eller pokal om ni har lyckats bra.
Lycka till! :p

Om du går till prisutlämningen efter utställningen så kan du köpa kvalitetrosett, Hp, Ck. Olika klubbar har olika system. På vissa klubbar får du CK rosetten och Hp rosetten på vissa utställningar får du köpa dom. Rosetterna du alltid får är Cert, Cacib, BIR, BIM.
Du får också Inteckningskort eller pokal om ni har lyckats bra.
Lycka till! :p

BAra tänk på att säga till om inteckningskort, jag glömmer och de ger mig inte. Har missat flera styckna

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Myrten
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka