Gösta Asker har fått sparken

Sv: Gösta Asker har fått sparken

Wow, det var verkligen intressant. Tycker personligen att han verkade ha bott lite länge utanför Sveriges gränser och lite för "old fashioned" i sitt tänkande. Hoppas vi får någon som sprudlar av energi och kan få alla med sig, lite nytänkande och en verklig ledare för ett lag där alla arbetar mot samma mål. Undrar med spänning vem det kan bli.

..... Hoppas vi får någon som sprudlar av energi och kan få alla med sig, lite nytänkande och en verklig ledare för ett lag där alla arbetar mot samma mål. Undrar med spänning vem det kan bli.

Att få alla med sej är helt omöjligt. Det är för starka krafterna som finns :p

men spännande ska det bli att se VEM som vågar sej på att försöka :idea:

Frågan är väl om det ens är någon som vill ? Inte lätt för en person att komma överens med det gänget + förbundet :cool:

"problemet" om det nu ens är ett problem är att alla är så "individuella" i hoppningen att det nog blir svårt att komma överens som ett lag med allt vad det innebär.. lite som många stornamn i fotbollen. Alla har ju sina planer och mål helt klart för sig så det kan inte vara enkelt att planera upplägg som passar alla eller ens majoriteten.

Sen när det går dåligt så är det alltid lättare att klaga och sparka på folk.

Undrar om någon ens vill ha jobbet fortsättningsvis? Är problemet att hoppryttarna är (om fio var inne på) att "för bra" individuellt för att passa ihop lagmässigt?

Håller med föregående talare...

Ridsportsförbundet förefaller minst sagt vara rörigt!
När tidigare förbundskapten slutade och Asker tillsattes påtalades det att man var sååå noga då den nya ledningen; förbundskapten/landslags tränare valdes ut!

Ännu snurrigare blir det då samarbetet avbryts precis inför ett VM, som går av stapeln i september månad! Hur har ridsportsförbundet tänkt kring det? :crazy:

Undrar om någon ens vill ha jobbet fortsättningsvis? Är problemet att hoppryttarna är (om fio var inne på) att "för bra" individuellt för att passa ihop lagmässigt?

Jag menar väl egentligen inte att dom inte passar ihop lagmässigt men att hoppryttarna är såpass bra idag att dom inte bara "går med på" vadsomhelst när det gäller planering och upplägg. Alla har ju sina egna planeringar och mål klara för sig vad det gäller att toppa hästarna och dom väljer "sin egen" plan framför vad förbundskaptenen kanske har tänkt.

Då är det nog svårt att få ihop det, och det är ju tydligen planeringen som har varit ett stort problem om jag fattat artikeln rätt..

Jag spånar bara, är inte så himla insatt i hoppcirkusen egentligen... Får väl höra mer när jag hopptränar nästa gång antar jag...

I fälttävlan har dom ju särskilda uttagningstävlingar att rida (eftersom det inte finns så många) då är det raka rör: Vill du bli uttagen så rid DÄR annars stanna hemma... Ja inte så burdust kanske men du fattar vad jag menar :)

Det är väl lite så att det finns ett så stort utbud av hopptävlingar än om man tex jämför med fälttävlan, man kan välja och vraka lite mer...

Fast förbundet har ju en delikat uppgift att lösa!

kl
Verkar väldigt rörigt måste jag säga.. Men antar att det är väldigt lätt att få tag i en ny förbundskapten iom att dom bara kickar iväg honom pga samarbetsproblem.. Vore kul att veta exakt vad dom problem var för något..
men som någon annan skrev, vem ska vara förbundskapten under VM.. Ingen? Tror ridsportförbundet skrämt bort de flesta som varit intresserade nu..

Förbundsledningen är inte helt dumma i huvudet - de vet också att det är VM i september och att det här ser väldigt illa ut.
Alltså har de förmodligen skäl de finner så starka att det här inte kunde vänta - eller så är kanske VM-uttagningen rörig?

Läste en kommentar på en annan hemsida att sparkar man en förbundskapten efter så här kort tid så har man gjort en felrekrytering ifrån början. Det håller jag med om - och i så fall är det SvRFs styrelse som ska skyllas på. Ser därför fram emot att se fler av alla expertkommentatorer på nästa förbundsstämma (2011) där ni kan rösta fram en styrelse som ni vill ha och som kan göra det jobb ni önskar.

Näää, varför skulle man som gräsrot tävlingsmässigt sett lägga ner tid på att hjälpa eliten? Man har ju fullt schå att ha råd att tävla på sin pyttenivå där man inte sponsras med en spänn från förbundet! Till skillnad mot eliten som ju får både en och två kronor när de tävlar... :angel:

Tja, för att möjligheten att påverka saker som rör även för sig självt finns?
Exempelvis görs just nu en översyn om förbundets avgifter där även hela licenssystemet ses över, troligen till följd av att vi kommer få nya typer av licenser. Den utredningen har alla distriktsstyrelser samt de klubbar som var representerade på förra förbundsstämman fått påverka... Det är något som rör både elit och gräsrotsnivå och det är bar ett exempel.

Eller, tänk hur dyrt det hade blivit att tävla om det inte fanns sådana som ville engagera sig ideellt - såväl i klubben men minst lika mycket i förbundet...

Jag tror inte jag har en chans i universum att påverka stora förbundet! Det skulle kännas som att vara Don Quijote och stångas med väderkvarnarna! ;)
Och ja, jag har försökt att påverka på i allafall distriktsnivå, jag vet hur det känns när saker redan är bestämda av "de som kan".

Angående att ställa upp och jobba ideellt så brukar jag säga att om alla som någonsin varit medlem i en ridklubb hade jobbat lika mycket ideellt som mig, då skulle problemen med att hitta funktionärer, styrelsemedlemmar mm mm inte ens existera! :cool:

Jag är numera "glad pensionär" efter drygt 25 års ideellt arbete i ridklubbar. Jag har suttit i styrelse, varit inofficiell ridskolechef och/eller hästansvarig, varit med och varit funktionär på tävling, haft ridlektioner mm.
Nu tänker jag inte göra något mer ideellt, man kan säga att jag är en av de ideella krafter som blev helt utbränd pga att det var alldeles för få som ville ställa upp! ;)
Numera är det enda ideella jag gör att vara med och arrangera tävling. Det för att det är det enda som är kul, och dels för att jag tävlar, och då anser jag att man ska ställa upp och hjälpa till med tävling.

Men vem är det egentligen som klagat? I ridsport som kom igår var det ju flera av ryttarna som har ridit i meyden nations cup som uttalade sig och tyckte att samarbetet fungerat ok?

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 322
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar