Sv: Gösta Asker har fått sparken
Jag tror inte jag har en chans i universum att påverka stora förbundet! Det skulle kännas som att vara Don Quijote och stångas med väderkvarnarna!
Och ja, jag har försökt att påverka på i allafall distriktsnivå, jag vet hur det känns när saker redan är bestämda av "de som kan".
Angående att ställa upp och jobba ideellt så brukar jag säga att om alla som någonsin varit medlem i en ridklubb hade jobbat lika mycket ideellt som mig, då skulle problemen med att hitta funktionärer, styrelsemedlemmar mm mm inte ens existera!
Jag är numera "glad pensionär" efter drygt 25 års ideellt arbete i ridklubbar. Jag har suttit i styrelse, varit inofficiell ridskolechef och/eller hästansvarig, varit med och varit funktionär på tävling, haft ridlektioner mm.
Nu tänker jag inte göra något mer ideellt, man kan säga att jag är en av de ideella krafter som blev helt utbränd pga att det var alldeles för få som ville ställa upp!
Numera är det enda ideella jag gör att vara med och arrangera tävling. Det för att det är det enda som är kul, och dels för att jag tävlar, och då anser jag att man ska ställa upp och hjälpa till med tävling.