Gosiga katter

MissFideli

Trådstartare
När Yoga är gosig ser hon nästan hög ut, alldeles suddig i blicken, en stor droppe på näsan och morrhåren rakt fram. Ju större droppe och suddigare blick desto gosigare. Hur ser din/dina katter ut?

haha, min lilla puma ser ond ut och jamar allt hon kan tills man gosar med henne :D sen är hon i extas och vet inte riktigt vart hon ska ta vägen, hon buffas i ansiktet och blir så lycklig :love:

När min ena katt spinner så dreglar hon. Dripp, dropp.

Ögonen blir också halvstängda...

Hanoo tuggar när man "tokmyser", borstar och kliar och sånt. Då är han dimmig i blicken också.
När man mest kramas lite håller han handen, han vill att man ska ha handen eller armen så att han kan hålla den mellan sina framben och borra in huvudet under handen. Kan man inte hålla handen duger det att krama runt ett ben eller i värsta fall foten :)
Har man varit borta på dan ska han sitta i knät, med kroppen riktigt tryckt mot min, och jag ska hålla armarna runt honom så han får vara riktigt nära, då får man pussar på munnen också.

Har ingen kisse längre :cry: men den jag hade såg ut så här, otroligt söt och vacker, orange och väldens mysigaste. Mjuk och skön päls, bästis kisse ;)..... :love: :love: Blundade och spann av förtjusning när man kliade honom..

Ja så gör mina katter också.....fast dom dreglar i stället :crazy:. Den ena av dom älskar att trampa på min mage innan hon ska lägga sig så man är helt dyngsur på tröjan....sött!
Jag har läst i en bok nyligen det här med att katter har halvstängda ögon när de myser. Normalt sett så uppfattar katter helt uppspärrade ögon som hotfullt, kan skilja sig i olika situationer men i alla fall. Och när de då har halvstängda ögon så vill de visa att de är nöjda och tillfreds. Jag har till och med testat att blinka lite åt mina katter och de blinkar tillbaka och verkar tycka det är mysigt. Lite kul faktiskt :)

Precis som Yoga faktiskt. Och så brukar hon gapa lite granna och snörvla.
Minstingen varken dräglar eller snorar och han kniper ihop ögonen nästan helt, samt gapar han också.

Svante räcker ut tungan och skelar med ögonen :p Blinkar han till så får man ta bort handen snabbt för då är han färdiggosad och beredd att "döda"!

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 306
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
868
Senast: ufot
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: Asko
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka