Göra skygga katter tama

Rebeckah

Trådstartare
Vi har flera katter hemma på gården som har kommit till oss som Skyggisar, det är tre katter men jag har inte sett en på ett tag. Vi har en skål med mat vid dörren på huset. Min fråga är hur man ska lyckas göra de tama utan att fånga in de?
Och om man ska fånga in dem ska man sätta de i varsin Box? När hästarna är ute på bete?

Jag vill helst försöka göra de tama utan att fånga in dem.
Idag lyckades jag ta mig riktigt nära en av de. Den satt ute på åkern och jag lyckades ta mig typ 2 meter nära den innan den stack. Jag kollade på den vilket jag vet att man inte ska göra nu i efterhand, och den blinkade till mig flera gånger så jag antar att det var ett gott tecken.
Så snälla ös in tips på hur jag ska göra?! :bow:;):):up::bump:

Då en katt blinkar så sæger den att "jag ær snæll och jag bryr mig inte om dig". Om dom varit tama någon gång så tror jag att du kan få dom tama igen, men har dom aldrig varit det så gåt det inte. Jag tror det ær bæst att sitta och læsa tidning eller hålla på med mobilen ha lite lite go mat vid sidan om dig. Du har rætt att det inte ær bra att titta på dom, men prata med dom. Katter ælskar att få berøm. Du kan ju testa om någon av dom ær lekfull. Knyt en påskfjæder i ænden på ett långt snøre och se om någon hænger med...

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 735
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama