Göra rent mattan i bakluckan

Pancakes

Trådstartare
Jag har på något vis fått in något som luktar as i bakluckan. Lokaliserade några fläckar (vars ursprung jag inte vet) som källan till stanken. Har tvättat (duttat) mer såpa och vatten. Fläckarna är inte synliga längre men lukten är kvar. Vad kan jag göra? Recond är inte är inte aktuellt. Ångdammsugare finns inte heller.

Jag har på något vis fått in något som luktar as i bakluckan. Lokaliserade några fläckar (vars ursprung jag inte vet) som källan till stanken. Har tvättat (duttat) mer såpa och vatten. Fläckarna är inte synliga längre men lukten är kvar. Vad kan jag göra? Recond är inte är inte aktuellt. Ångdammsugare finns inte heller.
Lite diskmedel eller såpa (eller galltvål?) och gnugga upp ett lödder. Fortsätt gnugga en stund. Torka av och torka med fuktiga trasig tills löddret är borta,

Jag fick kattkiss på min"nya" bils matta som inte gick att ta ur. Lånade en grovdammsugare, tömde i hett vatten och Ajax citron och skrubbade, sög upp alltihop och gjorde om ett par gånger. Sen in med kupévärmare på nätterna tills det var torrt. Min matta luktar bara gott efter det.

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 466
Senast: Elektron
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka