Göra rent laptop-tangentbord!?

hjärter_dam

Trådstartare
Hur ska man göra? Jag har en vit MacBook och tangenterna är inte speciellt fräscha längre efter ett och ett halvt års användning:crazy: Jag tänkte använda tops för att få rent mellan tangenterna, men det värsta snusket sitter på tangenterna och kräver nog något slags rengörningsmedel är jag rädd.

Hur gör ni andra?

/S.

Sv: Göra rent laptop-tangentbord!?

Jag byter ut hela topcaset med jämna mellanrum ;)
Helt gratis dessutom!

Det blir sprickor i topcaset hela tiden.

Men seriöst så tror jag det funkar bra bara med nåt snällt putsmedel. Jag brukar köra med det ibland och det funkar bra.
Däremot tycker den inte om nåt snäll nackelacksborttagningsmedel... Men det röda nagellacket gick bort iaf! :angel:

Rengöringsdukar för typ TFT-skärmar borde funka rätt bra. Annars funkar en trasa fuktad i lite isopropanol bra (åtminstone på vanliga tangentbord). Dock kan jag inte på rak arm svara på var man kan få tag på sånt, färgaffärer eller liknande borde vara ett bra tips dock.

Jag brukar dammsuga min dator när jag är hemma. Har en massa katter och deras hårstrån sätter sig i princip överallt. Dock lär man vara försiktig så man inte får med sig något in i dammsugaren men hittills har de fungerat kanonbra för mig och de har verkligen blivit rent mellan tangenterna. Passar då även på att dammsuga runt fläktarna då åxå, så de inte sätter sig något och täpper till vilket kan göra datorn varmare.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 933
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 974
H
  • Låst
Övr. Barn Har en fundering kring detta då min sambo fick gå till Länsrätten och kräva verkställighet av en dom från Tingsrätten där han har rätt...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Rea
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 966
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka