Göra rent box

C

C_V_B

I tidningen Ridsport läste jag en artikel om att man kunde göra rent hästboxar med målartvätt. Man behövde knappt skura alls utan bara hälla på och sedan spola av. Det lät väldigt smidigt och enkelt och jag funderar på att prova, men är detta medel på något sätt farligt för hästarna om dom t e x skulle slicka på boxväggen sen? :confused:

Andra tips är också välkomna, dock helst inte tips om att skura + grönsåpa :p

/C_V_B, trött på att skura

Sv: Göra rent box

Vad jag vet så är målartvätt jättegifigt, tänkte på det när jag läste ridsport, men det går kanska bra om man sköljer noga?:confused:

Högtryckstvätt!!! Nä skämt åsido de kunde du nog lista ut själv. Men Virkon S för stall är rätt bra, desicinferar oxå... Men det krävs nog lite skurning. Vet inte om målartvätt är farligt men om du spolar bort det så borde väl inte vara ngn fara?

Jo högtryckstvätt hade ju varit väldans bra om det inte vore så att boxgrannen inte vill göra en ny bädd :p Men det lutar nog åt att det trots allt får bli den gamla hederliga skurmetoden i alla fall.

Hi hi har precis tömt bäddar och skurat hela stallet med grönsåpa. ;)Ett hiskeligt jobb men det funkar bra om man är några stycken. (lyckades muta både pojkvän och sysskon). Och med högtryckstvätten så blirt det inte så jobbigt och sen bara att skura efter ju.
Kör sen med vikons och stalosanar golvet.

Målartvätt skulle jag nog inte köra själv då det som sagt är rätt giftigt, men ska stallet lufta ur i ett par månader så kanske man kan köra det.

Liknande trådar

A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 835
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V