bapro
Trådstartare
Hej. Vi funderar på att hyra en stor gård som har en ladugård där det tidigare stått köttkor "på spalt". Själva ladugårdsdelen har mycket bra takhöjd. Det är "stenväggar" med isolering och mycket fräscht. Det som skulle behövas fixas till är egentligen bara golvet som alltså är väldigt ojämnt. Det är en gång som står upp i mitten (ca 20 cm) och även en gång med samma höjd längs med ena långsidan och "gropar" mitt emellan som det har legat "spalt" över. Nu till frågan, vad kostar det egentligen och vem anlitar man för att göra golvet plant och lämpat för häststall istället?
(enklast är nog att "bila bort" de två gångarna som står upp och fylla ut hålrummen med det materialet samt cement?)
Ladugården är stor, ca 15 m bred och 30 m lång så det kommer att bli en fin öppen yta (väääldigt bred stallgång) om man ställer boxar längs med långsidorna där alla boxar då får fönster. Tanken är att sedan köpa "färdiga boxar" från en boxleverantör och ställa in. Är det någon här som nyligen gjort något liknande (gjort om golvet i ladugård) och kan hjälpa mig med lite info så är jag ytterst tacksam! Gärna så snabbt som möjligt!!
Tack på förhand =)
Erica
(enklast är nog att "bila bort" de två gångarna som står upp och fylla ut hålrummen med det materialet samt cement?)
Ladugården är stor, ca 15 m bred och 30 m lång så det kommer att bli en fin öppen yta (väääldigt bred stallgång) om man ställer boxar längs med långsidorna där alla boxar då får fönster. Tanken är att sedan köpa "färdiga boxar" från en boxleverantör och ställa in. Är det någon här som nyligen gjort något liknande (gjort om golvet i ladugård) och kan hjälpa mig med lite info så är jag ytterst tacksam! Gärna så snabbt som möjligt!!
Tack på förhand =)

Erica