Göra ett kollage

L

lotta_k87

Jag har fått så mycket bra hjälp här innan med Paint Shop Pro 8 och vill gärna ha hjälp igen om hur man gör ett kollage med det programmet. För det måste väl gå att göra?
nån som vet hur?
såg att någon lagt ut denna sida här nånstans på buke och ett liknande kollage, fast med min egen häst, fick jag för mig att jag vill ha :D ...tacksam för all hjälp jag kan få.
/Lotta
 
jag la ut länken :) jag vill också ha ett sånt, men jag har inga program :cry:
 
Du fick ju hjälp med hur man klipper ut objekt ur en bild och klistrar in på en annan bakgrund.
Det är ju så du gör om du vill göra ett kollage. Klipp ut olika objekt (tex hästar) och klistra in som lager på en bakgrund. Sedan kan du flytta runt de olika lagrena som du vill ha dem. Om du vill ha ett litet "softat" utseende kan du öka opacity (genomskinligheten) på lagrena, så att bakgrundsfärgen lyser igenom. Det gör du på layerpaletten.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 089
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 076
Senast: Barbabelle
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp