Göra en egen terrängbana

H

hon_med_skäcken

Är det någon som har gjort en egen terrängbana hemma? Vi har lite skogsmark men jag måste bara ha lite insperation av lätta skogs hinder..:) Visa bilder på enkla hinder man kan bygga ute..!

Sv: Göra en egen terrängbana

om du har tillgång till några stora stockar så är det ett jättebra och enkelt terränghinder. du kan ha en kort stock som smalhinder och du kan ju också lägga dom som en pyramid. :)

man tager vad man hager, höbalar, bildäck o.s.v.

Hoppas du får ihop en bra bana!!!!

Nått som är väldigt lätt att göra är att bygga en lutande "låda" åsså stoppar man björkris eller vad man vill däri så det blir som en häck..
Du kan även bygga ett litet hus, det är också enkelt. Spets bör inte heller vara så svår att bygga, ställ en pall upp åsså spikar du fast plankor till en spets och spikar fast det uppe på, sen stadgar du med nått i andra änden. Om du har några blomlådor hemma kan du ju lägga nått i dom å hoppa över, ställa stolar på rad, kanske har ni någon gammal soffa som inte används som du kan ställa ut? =)

Om du bygger hindren på pallar så är dom enkla att flytta med traktor=) Lycka till*

Liknande trådar

Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: Stinaelin
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 347
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst