Göra eget strass pannband?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 4 183
A

annac

Hej försöker hitta en tråd som förklarar hur man kan göra ett eget strass pannband, har hittat många trådar men ingen direkt som har förklarat, det har mest vart folk som lagt upp bilder på vad det gjort.

Jag undrar då:
- Måste jag göra pannbandet helt själv? eller kan jag köpa ett där man enkelt kan klistra på strass stenarna?
-Om jag vill ha pärlor i mitten, vart kan jag hitta ett pannband som har en "skåra" i mitten?
- Hur fäster jag stenarna? med lim?

Vore tacksam för svar!
TACK!

- Anna

Sv: Göra eget strass pannband?

Jag har gjort flera stycken pannband utan att sy själva pannbandet själv. Jag köpte riktigt billiga pannband på lokala ridshopen. På dessa ryckte jag då bort den tidigare dekorationen och kvar blev endast pannbandet och den utskurna mittenfåran.

Däremot rekommenderar jag att trä alla pärlor på en tråd först om du ska ha pärlor.

Oavsett vad du använder för dekoration så är det smidigt att använda lim i botten.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 655
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 930
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 111
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 868
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka