Göra egen musik?

A

AnnaJue

Finns det något sånt program? Sånt som man kan göra typ egna låtar i? :confused:

Vad heter det i så fall?



Anna
 
Sv: Göra egen musik?

Bero på vad du menar.

Man kan med en keyboard spela in och skapa midi låtar till sin dator.

Sedan fanns det för ett tag sen program som heter eJay som man tog små ljudfiler och skapade låtar.
Vet inte om det går att köpa det längre.

Finns ju andra alternativa program fast kommer inte på något namn just nu.
 
Sv: Göra egen musik?

Okej.. Men jag menade om man inte har någon keyboard..


Tack iaf!
 
Sv: Göra egen musik?

Då är typ eJay eller något annat program till tillåter dig att lägga ihop olika ljudeffekter.
 
Sv: Göra egen musik?

Det går att spela med de vanliga tangenterna på tangentbordet och man behöver inte ett keyboard men det är att rekommendera. Det finns MASSVIS med mjukvarusynthar.. Men det är inte lätt att lära sig dessa bara sådär! Min kille gör musik hemma, han använder ett program som heter Logic och ett som heter Cubase. dessa två är egentligen likvärdiga program bara det att de fungerar på lite olika sätt.. Dom går det att göra allt med.. men sen behövs ju en hel del kringutrustning föatt få det att låta bra. Till dessa program finns en himla massa plug-ins som är olika instrument olika effekter etc. etc.. TIll detta har min kille en massa racksynthar, samplers och vanliga keyboardsynthar.

Det FINNS ett program som heter Reason som görs av ett företag som heter Propellerheads www.propellerheads.se
där kan du göra ALLT! Men det är INTE enkelt!!!

Lycka till!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 020
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 908
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
399
Senast: sicx
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 894
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp