Göra egen gott hästfoder/godis?

Elisha

Trådstartare
Har ni nåt bra tips hur man kan göra eget hästfoder/godis, t.ex. med äpplen, morötter mm. Så det blir som en "röra" istället för bara ge en morot som den är?:)

Sv: Göra egen gott hästfoder/godis?

En gotte-röra kan man ju göra av i princip vad som helst vad hästen tycker är smaskigt.
Något som brukar vara poppis är betfor med lite sirap ringlat på toppen :d
Fast det kanske man inte ska ge för ofta.
Sen kan man ju riva morötter och äpplen och blanda i med.
Har gett avmaskning i betfor/sirap någon gång (sådan Banminth pulver som man ger i maten) och de spannarna var skinande rena när pållarna hade ätit färdigt! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
422
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 909
Senast: Raderad medlem 149639
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka