Göra analys på hösilage på egen hand?

Lottch

Trådstartare
Hur gör man då?
Jag antar att jag måste öppna upp flera stycken balar, men hur gör jag sen för att de inte ska bli förstörda? Måste jag köpa ett ex antal extra balar bara för att göra en analys? :confused:

Tacksam för svar!

Sv: Göra analys på hösilage på egen hand?

Du kan spara en tuss varje gång du öppnar en ny bal och frysa in i väntan på nästa gång du öppnar ny. Sen skickar du allltihop när du plockat från flera balar.

På så sätt kan du samla in prover från flera balar utan att förstöra foder i onödan. Det tar ju såklart ett tag, men för att få ett bra resultat från färdigbalat foder är det nog enda sättet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 932
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna