Göra ägarbyte på bil?

Tack. En person sa till mig att man måste scanna den gula lappen om man skulle göra det på webben.
 
Från länken ovan:

För att kunna använda webbtjänsten behöver
  • säljaren kunna legitimera sig via e-legitimation (exempelvis bank ID eller mobilt bank ID).
  • både säljare och köpare ha giltiga svenska körkort och vara över 18 år.
  • säljaren kunna uppge behörighetskoden från del 1 av fordonets registreringsbevis, den blåa delen. Behörighetskoden visar att säljaren har tillgång till det senast utfärdade registreringsbeviset och är dessutom en uppgift som omgående uppdateras i vägtrafikregistret efter ägarbytet.
 
Från länken ovan:

För att kunna använda webbtjänsten behöver
  • säljaren kunna legitimera sig via e-legitimation (exempelvis bank ID eller mobilt bank ID).
  • både säljare och köpare ha giltiga svenska körkort och vara över 18 år.
  • säljaren kunna uppge behörighetskoden från del 1 av fordonets registreringsbevis, den blåa delen. Behörighetskoden visar att säljaren har tillgång till det senast utfärdade registreringsbeviset och är dessutom en uppgift som omgående uppdateras i vägtrafikregistret efter ägarbytet.


Yes och i appen måste du ha den gula delen!
 

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Pegasus63
·
Fordon Jag har börjat återuppta en gammal dröm om att kuska runt i någon form av fordon som går att sova i. Men både husvagn och husbil är...
2
Svar
20
· Visningar
1 386
Senast: Milosari
·
Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: movi
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp