Göra ägarbyte på bil?

Tack. En person sa till mig att man måste scanna den gula lappen om man skulle göra det på webben.

Från länken ovan:

För att kunna använda webbtjänsten behöver
  • säljaren kunna legitimera sig via e-legitimation (exempelvis bank ID eller mobilt bank ID).
  • både säljare och köpare ha giltiga svenska körkort och vara över 18 år.
  • säljaren kunna uppge behörighetskoden från del 1 av fordonets registreringsbevis, den blåa delen. Behörighetskoden visar att säljaren har tillgång till det senast utfärdade registreringsbeviset och är dessutom en uppgift som omgående uppdateras i vägtrafikregistret efter ägarbytet.

Från länken ovan:

För att kunna använda webbtjänsten behöver
  • säljaren kunna legitimera sig via e-legitimation (exempelvis bank ID eller mobilt bank ID).
  • både säljare och köpare ha giltiga svenska körkort och vara över 18 år.
  • säljaren kunna uppge behörighetskoden från del 1 av fordonets registreringsbevis, den blåa delen. Behörighetskoden visar att säljaren har tillgång till det senast utfärdade registreringsbeviset och är dessutom en uppgift som omgående uppdateras i vägtrafikregistret efter ägarbytet.

Yes och i appen måste du ha den gula delen!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad tycker ni om den nya lagen som gör att kronofogden kan beslagta ditt utlånade fordon, om personen har skulder hos kronofogden? Lagen...
21 22 23
Svar
440
· Visningar
19 164
Fordon Har haft bilen på service och de upptäckte musspillning i bagaget :nailbiting: Är det fällor som gäller eller vad ska man göra? Jag...
2
Svar
31
· Visningar
1 534
Senast: Nixehen
·
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
513
Senast: MML
·
Fordon Som rubriken säger, är det något ni gör med era bilar? Jag försöker hålla liv i min kära bil så länge som möjligt och funderar på om...
Svar
4
· Visningar
302
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka