S
sadandy
Hjälp mig att stilla mitt för tillfället dåliga samvete...jag har en quarter som blir 4är nu i vår... hon blev inriden och riden mest i skog å mark våren, sommaren å hösten -10, mest "åkt på" å lärt oss alla kommando styrning mm ute i skogen, har inte börjat utbilda henne då jag inte har så mycket erfarenhet av unghästar, och att jag tyckte hon kändes lite omogen i huvudet för att börja tänka för mycket... men iaf, hade en medryttare lite på henne i höst då jag ska ha barn i början av mars å kände inte riktigt för att rida unghäst precis då, nu har hon iaf stått sen i början på dec när snön kom, medryttaren hinner inte med å rida så mycket å jag tycker de e viktigae att hon rider "gammelhästen" i första hand, så nu har hon stått snart två månader..å kommer troligtvis få stå minst två månader till...dels så ska hovis räta upp hennes bakfötter under tiden och sen vill jag utbilda henne själv, de ska bli MIN häst...samtidigt som jag sjäv tror att de är bättre att hon får en lång vila än att "hatta" fram å tillbaka med lite då å då och börja utbilda henne när man kan få de mer konternuerligt så får jag så fruktansvärt dåligt samvete för att hon "bara går" nu...är de helt fel av mig å göra såhär?! isf får jag överväga att sälja hästen å de vill jag inte för hästen är underbar...har ingen aning...nu blev de krångligt å långt men hoppas ni förstår hur jag tänker, å kan säga att även om jag inte varit på tjockern så hade jag troligtvis inte ridit allt för mycket ändå denna vintern, och om jag har tid sen när bäbis kommer eller inte är INTE det jag undrar heller