Gör jag bort mig

Madde_padde

Trådstartare
funderar på att åka å tävla min 5 åring... galloppen sitter inte helt hundra än..
tänkte åka på en klubbtävling och starta typ 50 och kanske 70 om första klassen går bra!
Han är under " inridning och inhoppning" och ser detta enbart som tärning... men är de för tidigt? Har hoppat bana på han i trav/gallopp på en sisådär 80 hittils men rider inte för tränare pga div strul... Tänkte de kunde vara roligt att komma nån annan stans och rida lite...dessutom bra att hoppa lite bana de får gå som de går...resonerar jag fel tro:confused:

Sv: Gör jag bort mig

Inte gör du bort dej!
Tycker det låter som en jättebra idé!
Och att se d som träning är precis va man ska göra..;)
Skulle det sen inte kännas bra är det ju bara till att avbryta,i vilket fall som så är det ju nyttigt!
Tänker sj börja ut me min lilla till våren när han blir 4:banana:
Lycka till!

Det är klart att du skall prova! Övning ger färdighet! Så länge "gasen", "bromsen" och styrandet funkar någorlunda skall det inte vara några större problem. Jag förstår det som om det inte är någon riktig tävling, utan en clear round eller liknande. Dom är ju framförallt till för att man skall träna! Lycka till! :)

Mina orutinerade dam fick tävla i lördags. Det var en träningstävling som kostade 30 kr per klass, och hon hoppade 70 och 90 cm. Det var i utbildningssyfte, och skulle man se det som en kurs så var det en väldigt billig sådan. 60 kr, totalt 16 språng och ett nedslag. Och så all psyk-träning som ingick. Så visst kan du ställa upp med din häst. Särskilt om du ser det som just träning. Lycka till!:bump:

aha oki..jo tänkte så jag me... en billig träning.. :)
han behöver se lite annat innan vi bli alldeles insnöade hemma på gården!

tack för svaren allesammans då åker ja då då och som sagt man kan juh alltid utgå och stryka sig..de är en "riktig" tävling men på klubbnivå så i mina ögon en clear round typ :p
Då ska ja bara ta mod till mig och ringa å anmäla mig...
Skönt att höra eran syn på saken!

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skriver väl ett litet blogginlägg igen i brist på annan sysselsättning. Vips vad den här dagen gick fort. Jag försov mig i morse...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?