Good future.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bums
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 635
B

Bums

Hur är han i första och andra led? Är det någon som vet hur han ger i temprament eller storlek osv..
all information tages tacksamt emot! :banana:

/ Bums

Sv: Good future.

Hej!
Jag hade ett sto e Good Future- Maraton- Urbino.
Hon fick diplom 88888 o gick vidare till riks som 3-åring.
Hon var endast 158cm(hennes mamma 156 o mormor 157).
Kanon i temperamentet, men gjorde inte någonting mer än man bad om o man fick be minsann.
Alltså, inget go. Men guda snäll.
Tog en dotter e Warsteiner med henne. Också hon liten...157cm.
Och inte alls mammas temperament,tyvärr. Skarp.
Och lika ovillig i ridningen.
Good Future stoet fick ett Akriboriföl -06 som inte heller verkar bli stor. Kan inte säga så mycket om henne då jag sålde stoet för många år sedan.

Nu skulle jag tro att storlekn på stona inte har så mycket med Good Future att göra, kanske mer med Maraton o Urbino.

Känner en sjuåring efter Godd Future. Mycket trevlig häst, kan bli ganska pigg o glad o lite tittig av sig för att nästa sekund vara tjurigast i världen o vägra ta ett steg. Hon kan när hon vill om man säger så, dock upplever jag oftast att hon vill men sen är hon j usto oxå :angel:

Hon är ca 160-163 skulle jag tippa på. Mycket snygg färg, syns vem som är pappan ;)

Låter som båda stona jag beskrev.
Tittiga, tjuriga o står emot. Men snälla att hantera.

Stoet som jag "lånar magen" på är e. Ampere - Good Future - Utrillo. Hon är ca 1.68 skulle jag tro och har ett underbart temperament. Inte alls "märrig". Gör det man ber om utan att protestera, inte särskilt tittig heller. Hon är fö dräktig med Sandakan.

Hej!
Jag hade ett sto e Good Future- Maraton- Urbino.
Hon fick diplom 88888 o gick vidare till riks som 3-åring.
Hon var endast 158cm(hennes mamma 156 o mormor 157).
Kanon i temperamentet, men gjorde inte någonting mer än man bad om o man fick be minsann.
Alltså, inget go. Men guda snäll.

Har ridit och tävlat en häst efter Good future-Gassendi som låter väldigt lik din i sättet. Stor, snygg att se på med mycket utstrålning, lite gammaldags modell. Otroligt snäll, absolut älskar människor och har nog aldrig tänkt en elak tanke nånsin. Väldigt känslig att rida, ok gång med plus för traven. Hoppar gärna men inte med den bästa tekniken. Jättesnäll, och gör som man säger, men bjuder aldrig till fem öre för att det ska bli rätt. Rider inte ryttaren exakt rätt, ja då gör inte hästen rätt. Är anridningen inte optimal så stannar hästen. Igen. Och igen. Kan på det sättet bli ganska tjurig - aldrig att han skulle lägga öronen bakåt, men är ridningen inte perfekt så gör han det inte.

En jag känner har ett Good Future sto, vill minnas att det är Magini (eller Maraton kanske?) som är morfar och hon är HEELT enorm!

Över 175cm i manken och lång och bred, bland de största hästar (läs halvblod) jag sett!

Även hennes föl är sjukt stort :)

Jag tror det bästa du kan göra är att ta kontakt med stuteri Lindevik som ägde Good Future, så får du de svaren som du letar efter.

Fast de som ägde hingsten lär ju vara lite partiska. Oftast tycker man ju om sin hingst, och ser till de goda sidorna.

Låter som båda stona jag beskrev.
Tittiga, tjuriga o står emot. Men snälla att hantera.

Den Good Future-avkomman som jag känner är allt ovanstående, förutom snäll att hantera! Själv är jag avskräckt för resten av livet, både av hans exteriör (stor, tung och konstant skadad) och temperament. :crazy:

Jag som trott att dottern fått sitt hemska temperament från sin far Warsteiner. Men kanske är det från morfar då.
Warsteiner dottern är som en orm i hagen...absolut inte pålitlig, men så fort grimman är på så är hon gudasnäll i all hantering.
Men som sagt, står emot o är jättetittig, bjuder inte till någonting o så är mamma också.

Hon kanske har fått oturen att få det sämsta från sin pappa och morfar... (inte pålitlig låter mer som Warsteiner i mina öron) Good Future-hästen jag känner är som en hund i hagen, fullkomligt älskar människor. Fullkomligt pålitlig - OM han bara bjöd till lite mer, och själv ville anstränga sig för att det skulle bli rätt lite oftare.

I o f s har jag också träffat på en annan Good Future, som är väldigt osäker i umgänget i människor och därför blir väldigt aggressiv. Så alla blir uppenbarligen inte snälla.

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 376
Senast: athena
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 934
Kropp & Själ Har ni testat Voxra? Jag ska prova den medicinen mot depression och ADHD, men jag hittar inte mycket om folks erfarenheter på nätet...
Svar
13
· Visningar
666
Senast: Krystalline
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 101
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka