Gömma routern

McFlurry

Trådstartare
Var har ni er router i hemmet?

Nu står vår i ett hörn med massa sladdar runt sig i vardagsrummet ... mycket synligt och mycket fult! Men det är i hörnet som nätverkskontakten sitter och utrymmet är begränsat så vi får inte in någon möbel där direkt :confused:

Sv: Gömma routern

Bra fråga! Intressant och se om nån har tips :)
Min står också i ett hörn i vardagsrummet, lite gömd bakom en gardin iof men har också tusen sladdar som avslöjar dess existens iaf :meh:
Mor och far har sin lite gömd bakom en fåtölj men den syns ändå, och det får du som jag förstår det inte plats med iaf. Ställ dit en stor blomkruka kanske? :p

Jag har också samma problem med nätverksuttaget som sitter väldigt dumt till. Just nu står routern i fönstret, inte speciellt vackert med andra ord. Jag tänkte få upp en gardin i helgen och hoppas att det löser problemet för mig.

På hatthyllan precis vid ytterdörren. Vi köpte en antenn till vår stationära dator och så slapp vi alla sladdar.

På hatthyllan precis vid ytterdörren. Vi köpte en antenn till vår stationära dator och så slapp vi alla sladdar.

I min förra lägenhet hade jag också routern på hatthyllan, väldigt smidigt! Men nu har jag flyttat så det är inte längre möjligt tyvärr.

Tulpanen - I ett fönster bakom en gardin känns ändå bättre än på golvet i ett hörn väldigt synligt :p Men det är dumt att det inte finns snygga routrar!

Skaffa en längre sladd så du kan flytta routern till ett sidobord med hylla under.

Jag skulle vilja ha en möbel med väldigt tunna väggar så att man kan gömma routern innuti, tror ni det finns? Vi har ett stort hus så det är viktigt att den står i/nära trappen så båda våningarna får täckning överallt...

Just nu står den helt öppet på en skänk brevid telefonernas dosa och ena telefonbasen, dock i ett rum som vi inte använder och inte lär renovera än på några år. Men skulle såklart gärna hitta en långsiktig lösning. Dock måste denna drömmöbel även rymma telefonernas dosa (som gärna får gömmas helt) och telefonens basstation (som gärna får stå synligt i lagom höjd, typ med en blomma eller staty brevid).

Haha kanske någon slags pottskåp!

Senast ändrad:

Vår är upphängd med "kattstrypare" (kommer inte på riktiga namnet..) på undersidan av en sittbänk i hallen. Det är en enkel öppen bänk med korta brädor och dynor ovanpå så det passade väldigt bra, sladdarna kom då också upp från golvet.

Vi har vårat på ett litet databord i ett hörn, inte optimalt men det kan bara stå där pga uttaget. Men funderar på om man kan bygga ett skåp eller nåt där och ha det i.

Höll på att skriva att Apples routrar (tex Airport eller Time Capsule) är riktigt snygga, men sen kom jag på att förutom min Time Capsule så har jag en ful svart router som Com Hem tvingar mig att ha.
Uttaget är placerat rätt synligt, men jag har dragit in dom till en smal hylla i hörnet mellan kylskåp och spis så det syns inte så mkt (öppen planlösning mellan kök och vardagsrum).

Min sitter upphängd i hallen.

a0cal4.jpg

*kl*

Vi har våran gömd i fönstret bakom en gardinlängd och den stora sladdsamlingen som blir har vi gömt nedanför på golvet och ställt en soffa framför alltihopa. Så enda gången jag tänker på att den finns (förutom när den inte funkar då :D) är om jag är ute på balkongen och tittar mot just det hörnet av fönstret :)

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden... 15 16 17
Svar
333
· Visningar
27 100
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 313
Senast: Mia_R
·
Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 600
Senast: Caps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka