Golvbur till marsvinen

MikaTela

Trådstartare
Jag har sen vi fick besked att flytta till detta huset planerat att jag ska bygga upp en golvbur i halva marsvinsrummet.
Det har tagit en liten stund men nu i veckan tog jag tag i det. Jag fixade golv av pallar och plastskivor och sen gjorde jag galler av vanligt kompostgaller med smalare rutor.

Just nu har dom inte så mycket mer än ett tjockt lager spån, hö, vatten 3 leksaker med plingar i och även ett tält där 3 av 4 får plats. Men ska tillkomma mer och mer.
Där nere ska mina marsvinshonor bo, vilka jag just nu har 5 st av.

Måtten är 130x115cm vilket gör den laglig för ca 9 marsvin.

23823312.jpg

Sv: Golvbur till marsvinen

Jag har sagt det innan och säger det igen, det blev väldigt fint!:laugh: sen så kan ju inte jag så mycket om just marsvin. Man skulle ju kunna göra något liknande till kaninen om man haft ett sånt bra utrymme som du har! :laugh:

Sv: Golvbur till marsvinen

Vad glad jag blir av att se att någon bryr sig om sina marsvin så mycket.
Jag har själv haft marsvin och jag och min syster hade så kul med dem. Vi byggde jämt banor och byggde olika hus och så. Sen när vi gjorde rent i buren så brukade vi alltid göra olika möbleringar med de saker de hade.

Vi fick inte bygga en så stor bur hemma, men i stugan hade vi flera burar som vi byggt ihop så de kunde gå mellan dem..

Vilka minnen man får när man börjar tänka tillbaka. (sista marsvinet somnade in för säkert fem år sen.) Jag blir sugen på att ha ett nytt. De är smarta och i många fall underskattade djur.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 350
Senast: Ajda
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Däggdjur Jag är lite smått sugen på att skaffa marsvin, men jag vet nästan ingenting om dem :o Så skulle någon ha lust att ge mig lite svar på...
Svar
18
· Visningar
3 137
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 954
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar