peace

Trådstartare
Någon sa till mig att man ALDRIG,ska stänga av golv-värme helt,inte ens på sommaren när det är som varmast,stämmer det:confused::confused:

Sv: Golv

En slinga ska alltid cirkulera för att systemet inte ska stå stilla. Cirkulationspumpen riskerar att gå sönder annars. Men hur mycket värme man kör ut är ju en annan sak.

elslingor stänger du av som det passar.

Det är vattenburen golvvärme du skall hålla vattnet i rörelse, men det innebär inte att du behöver ha värmen på..

Jag har för mig att jag hört något om det när det gäller källare. Att där ska man alltid ha på golvvärme om man nu satt dit det. Men jag har glömt bort varför...:o

För att om man har dåligt isolerat under golvet värmer man upp marken under och då kan fukt börja att vandra upp i källaren.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -...
2
Svar
32
· Visningar
3 378
Senast: Mariax2
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 151
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Cavallo
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka