Hålla isoleringen hur då?
Vara det isoleringen ligger på och hålla den på plats mot undersidan på golvet brukar ju vara ett helt annan slags "golv" (eller knappt golv)? Åtminstone där jag sett. Men kanske är olika?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hålla isoleringen hur då?
Jag tycker det ser ut som ett riktigt golv, undergolv tror jag inte man brukar lägga så snyggt runt kakelugnar som på bilden .Har slitit bort i halva rummet nu, hade ingen bärhjälp idag så kunde inte få ut grejerna, utan fick flytta runt. Under parketten låg korkmatta och under den massonit, och under den trä! Dock så var det tydligen bara ett undergolv och det är väll inte lika snyggt och noga då, men jag tror det blir bra när det blir slipat!
Ni får ursäkta röran! Fick som sagt lov att flytta runt allt fram och tillbaka...
https://instagram.com/p/Bb4WLbyABoA/
Jag tror du tänker på blindgolv eller som det oftare kallas blindbotten, undergolvet är det bärande golvet direkt under tex. parkett eller linoleummatta
Ligger mellan undergolv och fingolv men den har ofta försvunnit när man tar upp golvet pga drag.
I vårt torp låg det halm.
Korrekt
La ni dit ny halm som isolering?Vi har gammalt skurgolv, breda snygga brädor. Under ett tomrum (där isoleringen har varit) sen ett fult plankgolv av usel typ.
La ni dit ny halm som isolering?
Japp! Tog upp golv i kök och hall och lade dit nytt, sen tillbaks med golvet. Det är ett sommartorp.