golit stänger gränsen

Det heter säkert halvfjershundratalet eller nåt. Jättetydligt. Danskjävlar.

Det heter artonhundratalet menuttals ungefär "ätenhondretälet" enkelt och greit.

halvfjershundratalet blir 70hundratalet.

Danska är lätt säger hon som nyinflyttad satte sig i en taxa på Kastrup och sa att jag skall till Dragör och upptäckte för sent att han tänkte köra mig till Royal Hotell. Blev dyrt för mig och dessutom fick spendera en hel kväll på att lära mig adressen hem på danska.

Dessutom är det göteborgarna som tar över kiruna, eller hur förklarar du annars att heter bamba där?

Dagens andra gäller det göteborgska schibboletten bamba (← barnbespisning?). De flesta känner nog till att det betyder ’skolmatsal’ på Sveriges framsida, men av någon anledning förekommer det även i Kiruna. Varför det är så är det ingen som vet. I Göteborgstrakten används ordet även tämligen frekvent i officiella sammanhang, såsom kommunala skrivelser och dylikt.

http://lingvistbloggen.ling.su.se/?p=1067
Säkert nåt sossekulturmarxistiskt integrationsprojekt som ligger bakom. Där ser man hur det går!

Det heter artonhundratalet menuttals ungefär "ätenhondretälet" enkelt och greit.

Danska är lätt säger hon som nyinflyttad satte sig i en taxa på Kastrup och sa att jag skall till Dragör och upptäckte för sent att han tänkte köra mig till Royal Hotell. Blev dyrt för mig och dessutom fick spendera en hel kväll på att lära mig adressen hem på danska.
Nej. Det heter halvfjershundratalet. Allt i den här tråden är sant (för mig).

Hven aer den daer kass og strup som doede den svenske tronflöghere? Hvovorfoer skall ham hedres foer mordret?

Säger som Stig Hugo, danskdjävlar. Tur att vi kan skydda oss bakom dalälven

Jag är en av dom som tagit mig över Dalälven för ett bättre liv i södern. Jag har skaffat barn med en söderlänning, slutat gå i folkdräkt, jag har utplånat mitt hemmål, tycker fiskmåsar är vackrare än Orrar och talar nu med dialekt från västkusten. Det har varit en tuff resa med att anpassa mig men det gick. Men ibland längtar jag efter riktigt tunnbröd bakat på potatis men jag förstår ju att det går ju inte för sig att äta sånt otyg här i Västra Götaland. När jag reser hem över älven pratar jag mål med mina vänner men annars är jag väldigt noga med att bara prata på riktigt med min son. Han kan inget dalmål alls. Jag har gjort mitt bästa med att lära honom seder här ifrån som hummerfiske, dörja makrill mm. Tyvärr verkar han ha fått mycket av mitt påbrå då han visat stort intresse för tveksamma aktiviteter som skidåkning, skog (vill gå med i scouterna :o) och alla typer av snöaktiviterer och vinter. Gör mitt bästa för att tysta ner det så han inte ska bli mobbad för sitt ursprung i skolan.
Men kan jag anpassa mig så kan alla.
Ps. Om någon anar vem jag är snälla röj inte min identitet.

Jag är en av dom som tagit mig över Dalälven för ett bättre liv i södern. Jag har skaffat barn med en söderlänning, slutat gå i folkdräkt, jag har utplånat mitt hemmål, tycker fiskmåsar är vackrare än Orrar och talar nu med dialekt från västkusten. Det har varit en tuff resa med att anpassa mig men det gick. Men ibland längtar jag efter riktigt tunnbröd bakat på potatis men jag förstår ju att det går ju inte för sig att äta sånt otyg här i Västra Götaland. När jag reser hem över älven pratar jag mål med mina vänner men annars är jag väldigt noga med att bara prata på riktigt med min son. Han kan inget dalmål alls. Jag har gjort mitt bästa med att lära honom seder här ifrån som hummerfiske, dörja makrill mm. Tyvärr verkar han ha fått mycket av mitt påbrå då han visat stort intresse för tveksamma aktiviteter som skidåkning, skog (vill gå med i scouterna :o) och alla typer av snöaktiviterer och vinter. Gör mitt bästa för att tysta ner det så han inte ska bli mobbad för sitt ursprung i skolan.
Du ska ta seden dit du kommer!

Max? äter ni på Max?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka