Goliat e. Gomin u. Vanja ue. Vidor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare goliat
  • Startdatum Startdatum
G

goliat

Hej! Hoppas att det är nån mer här som är intresserad av ardennerhästar!? :confused:
Jag sköter en ardenner som heter Goliat e. Gomin u. Vanja ue. Vidor
Är det nån som vet nån sida på internet där man kan hitta föräldrarna och ev. fler släktingar? Jag har tittat på svenska ardennerhäst föreningen men det finns ingen sån sida där :(
Hoppas att nån kan hjälpa mej!

/goliat lover

Jag har alltid varit väldigt förtjust i ardenner även om jag aldrig haft nån större kontakt med dem. Jag råkar ha tre hingstkalendrar för just ardenner - från åren 1992. 1996 samt 1999. Hittade just både Gomin och Vidor! Om du vill kan jag scanna in bilderna och skicka till dig - men det får vänta till på måndag eftersom scannern hemma inte funkar just nu. :)

ÅH det vore jättesnällt!!!!! :rofl:
du är en ängel :p !!
tack tack tack!
vill du ha min mailadress då? jag kan skicka den på privatmeddelande!!

tack igen!!

Ojdå, nu kom jag ihåg att jag skulle skicka bilder till dig! Ska ske! Återkommer med den info som står i hingstkatalogerna så snart jag kan!

Äntligen någon mer än jag som gillar ardenner hästar. om du skickar information till webbmastern på avelsföreninges hemsida så kan nog hon hjälpa dig. men det tar tid. Jag har själv ett ardenner sto. jag brinner värkligen för dessa hästar. :love:. jag har även årets hingskatalog kan ju se efter om jag hittar något oxå. men det kan inte bli förens till veckan för den är utlånad för tillfället. hur gammal är Goliat?

Hej! Jag har redan fått hjälp av webmastern på ardennerföreningen, och hon ska hjälpa mej att hitta släkt bak till 1902! :D
Goliat är född 1991, alltså 13 år gammmal. Vad heter ditt sto? Hur gammal är hon?

/älskar min Goliat!

mitt sto heter Negrita och hon är fyra år. bild på henne finns på avelsförenigens hemsida. på bilden visas hon som tre åring.

jaha, då får jag gå in å titta :)
Ska du ha henne till körning eller ska du rida på henne? eller båda?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Först och främst: Hej! Efter en tids lurkande beslutade jag mig för att skapa ett konto, för här verkar finnas många kunniga och...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 961
Senast: Nirvana
·
Avel Hej! Jag går i betäckningstankar till våren men har svårt att välja hingst till mitt sto då det är första gången inom avel för mig :)...
2
Svar
20
· Visningar
3 107
Senast: spagan
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 580
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 091
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka