N

Ninja

Kanner inte direkt till denna hingst.
Har han lamnat bra inom hoppningen?
Vad hade ni sagt om ett sto efter Goldlowe-fullblod for hopp avel?
Har forsokt googla pa honom men hittar inte sa jatte mycket, hade varit kul och se en bild pa honom oxa.

Sv: Goldlowe

Goldlöwe - fullblod är helt klart intressant för hoppning.

Här är en Goldlöwe - Vleuten xx jag red som unghäst. En mkt trevlig kille med otrolig hoppteknik.

Goldlöwe hade en gedigen hannoveranerstam och var en av de sista Gotthard-hingstarna avel.

Han lämnade flera framgångsrika avkommor i Tyskland innan han exp till Sverige. Här betäckte han väl bara naturligt och fick inte så många ston. I Tyskland finns han som morfar på flera godkända hingstar i båda disciplinerna.

Goldlöwe-blod är i mina ögon positivt!

Är det en riktigt ung häst skulle jag kolla upp mödernet, vad det lämnat osv.

Jag tycker att det låter intressant. Du kan använda i stort sett vilken hingst som helst utan att riskera att det blir för närbesläktat. Jag tycker om att ha Gotthard-blod på mödernet, dessutom är Goldlöwe en av de bättre Gotthard-sönerna. Jag har själv haft ett avelssto med Goldlöwe som morfar och hon lämnade mycket trevliga avkommor.
Har hon presterat själv eller haft föl tidigare? Har du någon bild?

JSH: Jag har inte sett detta sto an men hon haller inte langre for ridning, sa jag ar lite halv interserad av henne for avel.

Vet inte. Det ar en bekant som tipsa mig om stoet sa jag maste vanta tills de aterkommer med mer info om henne. Men tankte att jag under tiden kan hora mig for ang hingsten.

Säger som de andra, kolla verkligen upp varför hon inte håller som ridhäst innan du avlar på henne.

Här är bilden igen:

ostergarden

Tack for bilden! Han ser fin ut.
Hur var hans ridbarhet/temperament?
Sjalv klart ska jag kolla upp varfor hon inte haller for ridning langre.
Vagar inte chansa avla pa ett sto som kan arva ner skade problem.
Jag sitter fortfarande och vantar pa svar...

Fick ett av Goldlöwes sista föl och blev mycket glatt överraskad - han överträffade alla mina förväntningar. (Och såldes tio timmar gammal) Vacker med god resning och fantastiska gångarter. Han är inte inriden än men ägaren är nöjd med sin häst. Han blir stor säger hon.

finns 2 internationella fälttävlanshästar e honom. Onyx (4*) och Grafman (medalj junior-EM) De är rena halvblod, men har varit väldigt hållbara och säkra

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Askur2017
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
991
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 959
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 059
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka