Golden Retrievers

F

Flinisen

Alla ni med Golden Retrivers. Skicka in lite bilder och lite fakta om era sötisar och berätta vad ni gör med era vovvar. Självklart är alla andra hundägare också välkomna att skriva. Besök gärna min voffis hemsida.
http://minx.se/farin

Sv: Golden Retrievers

Jag har en 5-årig hane som ni ser här på min avatar!
Douglas är en sk jaktgolden och heter egentligen Gyllene Hordens Atlas. Han är inte riktigt som andra goldens, tex är han väldigt svår att hålla i hull och äter en massa extramat hela tiden men väger ändå bara 29kg.
Douglas är en riktigt bra spårhund och vi har gått flera spårkurser men tävlingar är inte riktigt mattes grej så det blir bara på hobbynivå. Men anlagsprovet har vi gjort och fick då hederspris. Utställning har vi provat men domarna tycker Douglas är lite "gänglig" men lite långt huvud och lång rygg. Men jag tycker Douglas är bäst i alla fall!

Mvh Anna och Douglas

Är han en liten hane då efterom han ändå väger rätt lite. Min Farin är snart 2 år (i maj) och väger 34kg. Han är inte tjock!!

Anna 87a skrev:
Nej, han är så hög han får vara , 61 cm men lång och gänglig i kroppen....

Ah oki...Ja det är klart de har ju olika benstommar också även om de är lika höga ;)

Har en golden tik vid namn Hilda! Fast egentligen heter hon Forever in Love.
Hilda.jpg

:love:

Kan inte bidra med mkt annat än två bilder på svärföräldrarnas golden. :love: Världes underbaraste Virus. (den största livsnjutaren någonsin :D)
Virus.jpg

slänger in en till bara för att den är så söt. :D
Stsaker.jpg

YellowGiraff skrev:
Har en golden tik vid namn Hilda! Fast egentligen heter hon Forever in Love.
Hilda.jpg

:love:

Va söt hon är...Vad är hon från för kennel??

jadå, vi är jättenöjda. nu har han precis kommit över en jobbig slyngelfas så nu är det väldigt roligt att träna igen. Det blir lydnad och apportering för tillfället. Kom precis hem från apporteringen och Ludde ligger på golvet och sover, helt utmattad.

agrolsy skrev:
jadå, vi är jättenöjda. nu har han precis kommit över en jobbig slyngelfas så nu är det väldigt roligt att träna igen. Det blir lydnad och apportering för tillfället. Kom precis hem från apporteringen och Ludde ligger på golvet och sover, helt utmattad.

Ja jo haha den perioden känner man ju igen...vänta bara det blir värre haha ;) Är det er första hund?

Flinisen skrev:
Ja jo haha den perioden känner man ju igen...vänta bara det blir värre haha ;) Är det er första hund?

så uppmuntrande ;-) hehe, vi får jobba mycket på kontakten och hoppas att det går bra. ja, det är vår första hund.

agrolsy skrev:
så uppmuntrande ;-) hehe, vi får jobba mycket på kontakten och hoppas att det går bra. ja, det är vår första hund.

Ja va skoj. Vad har ni tänkt att ha honom till sen då?

Flinisen skrev:
Ja va skoj. Vad har ni tänkt att ha honom till sen då?

vi får se vad han tycker om den praktiska apporteringen, han har ju "utställningsgener" så vi kommer inte kräva för mycket utan bara ta det som det kommer. Det blir nog lite viltspår och ev. agility till hösten.

agrolsy skrev:
vi får se vad han tycker om den praktiska apporteringen, han har ju "utställningsgener" så vi kommer inte kräva för mycket utan bara ta det som det kommer. Det blir nog lite viltspår och ev. agility till hösten.

Va skoj :) Ja hoppas ni blir nöjda med honom. Vi kanske ses på Utställningsbanorna i framtiden då :)

Här är min Kylie tillsammans med gammelmorfar :love:

1354340.jpg

Hon är numer 5 månader och vi har just avklarat första utställningen :)
Hon kommer att ställas en hel del, och även jobba med apportering och jakt.
Om hon är frisk och meriterar sig bra blir det avel senare.

Och så hoppas jag på kunna prova på lite lydnadstävling oxå! :crazy: ;)

Några fler bilder finns här: www.fotogalleriet.se/alb48343

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 507
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar