Göingeritten inställd!!!!!!

Sigel

Trådstartare
Läste på Glimma RFs hemsida att Göingeritten är inställd!!!! Vet någon någonting mer??????? Detta ställer till det för oss som ska rida * ritter.

Sv: Göingeritten inställd!!!!!!

Vet tyvärr inget mer- men oerhört tråkigt, den klassikern ska ju liksom bara finnas me under säsongen!

Läste på Glimma RFs hemsida att Göingeritten är inställd!!!! Vet någon någonting mer??????? Detta ställer till det för oss som ska rida * ritter.

Jag har hört på ryktes vägar att tävlingsplatsen blivit "uppgrävd" och att det inte finns något annat alternativ till tävlingsplats?

Tråkigt, men mer komplicerat än vad det kan verka i första tanken?

/Camilla

InstÄmmer nÄÄ nu blir jag riktikgt besviken, och jag som tÄnkt ha lillprins dÄr.
Anne

Besviken är väl inte rätt ord.
Snarare att man blir ledsen, och tycker att det är beklagligt.
Jag är övertygad om att det ligger en hel del vånda bakom beslutet, och hoppas arrangörerna kan reda ut problemet till nåt annat år.

Vad jag hörde så kommer det att bli konstgräs på grusplanen.
Det är ju inte lätt att hitta en alternativ tävlingsplats för en så stor tävling som Göingeritten.
För oss i Skåne är det här supertrist. Vi kan inte rida på vår egen Vedema o nu försvann Göinge.
// Linda

Ja och så går Greve och Dacke samtidigt..
Så det blir inte många tävlingar kvar inom "rimligt" avstånd.

Det går en ritt utanför Köpenhamn den 31 maj, Albertslundsritten.
Bra alternativ för dem som inte måste ha CEI-ritter. Danska ritter är trevliga.
Eftersom 60 km är Själlandsmästerskap hoppas vi att många svenskar anmäler till 80 km så den sträckan säkert kommer med.

En fördel med en inställd Göingeritt är väl att A9 och lag-SM, som är dagen efter, får betydligt fler startande.
Jag tror många annars hade prioriterat att samla stjärnor på Göinge annars, med tanke på de nya FEI-reglerna.

Nu är det även bekräftat på ridsport.se att göingeritten blir inställd. Supertrist!

Jag blev iallafall lite lättad när jag såg att det bara är i år. Men man vet ju aldrig.

Otroligt tråkigt att det blivit såhär, verkligen. Göinge är en superbra tävlingsplats och en underbar tävlingsorganisation som alltid får allting att fungera så smidigt! Jag hoppas verkligen att det går att hitta en annan bra tävlingsplats vid banan.

:confused:
Vi i Anklams Ryttarförening tittar lite på om det skulle vara praktiskt möjligt att lägga Greveritten i år till den helgen den inställda Göingeritten skulle varit.
Vår distansritt ligger lite tätt intill en annan ritt, 14/6, dagen efter Dackeritten.
Greveritten fick ju ställas in lite snörpligt 2008 och det hade varit roligt att kunna ge alla som planerat in en ritt under Kristi Himmelfärdshelgen möjlighet till det, även om vi inte har resurser till de längre klasserna.:idea:
Vi grunnar lite på det, Kan det va nåt???

( O i så fall kan vi också vara me på Dackeritten...:banana:)

:cry:karolinerritten rökulla och nu göingeritten.
tre stycken stora ritter som nu under tråkiga omständigheter fått ställa in.
hoppas verkeligen inte det blir några fler?
anne:cry:

:confused:
Vi i Anklams Ryttarförening tittar lite på om det skulle vara praktiskt möjligt att lägga Greveritten i år till den helgen den inställda Göingeritten skulle varit.
Vår distansritt ligger lite tätt intill en annan ritt, 14/6, dagen efter Dackeritten.
Greveritten fick ju ställas in lite snörpligt 2008 och det hade varit roligt att kunna ge alla som planerat in en ritt under Kristi Himmelfärdshelgen möjlighet till det, även om vi inte har resurser till de längre klasserna.:idea:
Vi grunnar lite på det, Kan det va nåt???

( O i så fall kan vi också vara me på Dackeritten...:banana:)

Det tycker jag är en jättebra idé om det går att lösa praktiskt!

Ja, det hade ju varit super! Dacke och Greve ligger inte så långt ifrån varandra geografiskt, så risken är att de stjäler deltagare från varandra när de ligger samma helg. Hoppas det går i lås!

Jag tror att ni kommer att vinna startande om ni flyttar Greve.
Hoppas att ni får ihop det på så kort tid.
// Linda

JA!!!:banana:vore super ifall ni lyckades få till det så att greve kan vara den 23 maj!! Vi kommer isf!!:laugh:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: Bison
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 057
Senast: super
·
IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar