Göteborg med barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Göteborg med barn?

Låter trevligt med en Buketräff, kommer ev med lilla sonen om det blir någon träff. Håll tråden uppdaterad!

Tror att en chokladaffär i Mölndals centrum säljer L&B glass.

Jag som jobbar nära Mölndals centrum tycker att matutbudet där är lite trist (äter dock sällan lunch ute) men vi går väl oftast till ett Thaimatställe i hörnet mittemot barnvagns/prylaffären. De har buffé med Thaimat eller sushi (ej buffé) och det är ett poppis ställe kring lunchtid. Finns ett annat thaimatställe i hörnet mot biblioteket också men där hämtade jag mest mat innan den här andra öppnade så vet ej hur det är längre.
 
Sv: Göteborg med barn?

Mitzi skrev:
Fructus finns inte längre (om det är den vid Palladium som du menar) . De hade en annons i GP nyligen om att de har upphört. .

:eek: :eek: :eek: Vad är det du säger? Nu faller ju alla anledningar att flytta tillbaka :cry: :mad:
 
Sv: Göteborg med barn?

oz_joj skrev:
Tror att en chokladaffär i Mölndals centrum säljer L&B glass.

.

:love: :love: :love: Låter som en uthärdlig kombination av affär :angel:

Vi ska gå på Liseberg när de öppnar kl 12 på lördagen - alla som vill får gärna hänga på då.
 
Sv: Göteborg med barn?

Kan tipsa om att bla. Focus framför liseberg säljer Ben&Jerrys :d och de slår nästan Lejonet och Björnen.......
 
Sv: Göteborg med barn?

Silverkedjan skrev:
Nu har vi bokat 19-22 maj på Scandic Mölndal :)

På programmet står Liseberg på lördag mitt på dagen (då kan Vidars pappa vara med) om någon vill passa på att träffas där?

Annars är inget spikat utan vi avvaktar vädret. Jag vill se Blixtras bebis och hus :love: och spana på diverse intressanta områden. Och besöka Lejonet & Björnen VARJE DAG :d

Och äta god mat.... Tips ? Finns det nån bra krog i Mölndals Bro nuförtiden ? Som man kan ha med barn på ?
Vår lilla son verkar ha sin första förkylning på G så jag får antagligen missa er, hade sett fram emot att få träffa dig och dina pojkar... På söndag ska jag nog fota hästar i Uddevalla om jag kan åka för sonens skull... Ha det skoj här i stan men tyvärr verkar det bli regn men då är det nog färre på Liseberg...
 
Sv: Göteborg med barn?

Just det!

Här är tex ingredienserna i Italiensk vanilj, saxat ur deras hemsida:

" Mjölk, socker, smör, glykossirap, mjölkpulver, ägg, naturligvanilj, vaniljkärnor, citron.

Stabiliseringsmedel: mono- och diglycerider av fettsyror, natriumkarboximetylcellulosa, guarkärnmjöl, karragenan, natriumalginat. "

Jag hittade faktiskt bara en glass som det var grädde i!
 
Sv: Göteborg med barn?

...efter åtta timmars kontinuerligt åkande på Liseberg där vi blev blöta både av regn och flumride ;) kom jag på varför jag INTE vill flytta tillbaka till Göteborg.

Jag har efter 17 år i Värmland FÖRTRÄNGT Göteborgsbilistens vardag.

Nämligen att bilen ALLTID blir stulen eller åtminstone uppbruten.

Nu har jag för första gången på oräkneligt antal år lämnat ifrån mig bilen på en starkt trafikerad öppen p-plats i Göteborg där det hela tiden går runt P-lisor och Lisebergsbesökare.

När vi kommer tillbaka tar vi en biltjuv på bar gärning!

Hade vi varit nån minut senare hade han fått med sig bilen, nu hann han bara bryta sönder bakluckan och centrallåset och förardörren :mad: :mad: :mad: innan han rusade iväg.

GRRRRRRRR !!!!! (De grejorna kostar typ dubbelt så mycket att fixa som bilen är värd :cry: )

Av alla bilarna på parkeringen väljer han alltså min gamla 245:a utan några som helst värdegrejor i.

Göteborgare har för god bilsmak, här kan man ju inte bo !

Nu ska vi till universeum, om inte bilen är stulen i natt alltså :crazy: Vi får väl turas om att vakta bil resp barn :cool:
 
Sv: Göteborg med barn?

Mitzi skrev:
Just det!

Här är tex ingredienserna i Italiensk vanilj, saxat ur deras hemsida:

" Mjölk, socker, smör, glykossirap, mjölkpulver, ägg, naturligvanilj, vaniljkärnor, citron.

Stabiliseringsmedel: mono- och diglycerider av fettsyror, natriumkarboximetylcellulosa, guarkärnmjöl, karragenan, natriumalginat. "

Jag hittade faktiskt bara en glass som det var grädde i!

Just italiensk glass är ju inte gräddig. Då skulle italienarna vara oerhört feta tror jag så många gelaterior som finns i varje gathörn :D
 
Sv: Göteborg med barn?

Silverkedjan skrev:
...efter åtta timmars kontinuerligt åkande på Liseberg där vi blev blöta både av regn och flumride ;) kom jag på varför jag INTE vill flytta tillbaka till Göteborg.

Jag har efter 17 år i Värmland FÖRTRÄNGT Göteborgsbilistens vardag.

Nämligen att bilen ALLTID blir stulen eller åtminstone uppbruten.

Ja jisses - min kusins bil blev stulen förra året, polisen hittade den efter ett par dagar och ringde honom. När han skulle hämta den var den stulen igen!
 
Sv: Göteborg med barn?

Sjalen skrev:
Ja jisses - min kusins bil blev stulen förra året, polisen hittade den efter ett par dagar och ringde honom. När han skulle hämta den var den stulen igen!
Precis det hände med en gammal SAAB vi hade, i Gbg såklart...

Den gamla SAAB vi har nu hittar vi väl uplåst sådär en gång/vecka. Nu lämnar vi inget alls kvar i den men innan vi lärde oss det blev vi av med solglasögon, CD-skivor, verktyg, etc.

De är galna i bilar, även gamla sådana i den här staden...
 
Sv: Göteborg med barn?

mandalaki skrev:
Efter fyra bilinbrott vet jag EXAKT hur det känns:smirk:

Och inte fick vi ses heller:cry:
Har hon redan åkt hem igen!! Tänkte ju messa silverkedjan imorgon efter att vi vart och valt tapeter...
 
Sv: Göteborg med barn?

oz_joj skrev:
Precis det hände med en gammal SAAB vi hade, i Gbg såklart...

Den gamla SAAB vi har nu hittar vi väl uplåst sådär en gång/vecka. Nu lämnar vi inget alls kvar i den men innan vi lärde oss det blev vi av med solglasögon, CD-skivor, verktyg, etc.

De är galna i bilar, även gamla sådana i den här staden...

Kusinens var också en gammal SAAB! :eek:
 
Sv: Göteborg med barn?

Äldre Saab kan biltjyvar dyrka upp med en glasspinne ju :mad: Min kompis hade en gammal Saab 900 tror jag de heter (en sån där liten..) tre gånger försvann den från parkeringen (och bara den bilen) och återfanns alltid några mil härifrån.
 
Sv: Göteborg med barn?

vacasso skrev:
Äldre Saab kan biltjyvar dyrka upp med en glasspinne ju :mad:
Jag vet... :( Vår bil ser aldrig ut att ha blivit åverkad, ingen krossad ruta eller så, den är bara olåst och ibland genomrotad. Vi ÄR noga med att låsa den trots allt. Vill ju inte underlätta i onödan.
 
Sv: Göteborg med barn?

Tyvärr är det just gamla bilar de vill in i eftersom de oftast inte har alarm eller bra lås eller tex spärr så man inte kan köra iväg utan den kodade nyckeln. Men nya bilar med just sådana nycklar kan ju låsa sig istället och det kostar självrisk låsa upp oxå så...Vi har själva en opel kadett från 88 med alarm! Inget av värde alls, ändå pajade de bakrutan på en passagerardörr för oss på vår egen parkering så nu har vi den i garaget istället! Och till Lisseberg tar vi spårvagnen!
Själv var jag i Brålanda hela helgen och enda riktiga skuren var 10 min på söndagen.

Nästa gång silverkedjan parkerar du här för 1 kr i timmen och så tar vi spårvagnen in, 30 min med ett byte. INte mycket längre än med bil i köerna!
 
Sv: Göteborg med barn?

vacasso skrev:
Äldre Saab kan biltjyvar dyrka upp med en glasspinne ju :mad: Min kompis hade en gammal Saab 900 tror jag de heter (en sån där liten..) tre gånger försvann den från parkeringen (och bara den bilen) och återfanns alltid några mil härifrån.
Tänk om den som bröt sig in i min gamla saab vetat det. Han hade i stället den goda smaken att smasha rutan. Flera år efteråt hittade jag fortfarande glassplitter i bilen :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Göteborg med barn?

Renault laguna modell 98 med inga extrafinesser är tydligen en väldigt oeftertraktad bil, har parkerat i göteborg och omnejd i 5år utan att blivit drabbad av något ;) *ta i trä*
 
Sv: Göteborg med barn?

Blixtra skrev:
Har hon redan åkt hem igen!! Tänkte ju messa silverkedjan imorgon efter att vi vart och valt tapeter...
Hade ni åkt hem tidigare än vad ni skulle?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp