Göra tavla av låttext

Mirre

Trådstartare
Men hur?
Tänkte göra något av texten till Sonja Aldéns "Vila tryggt"
Den är ju så fin!:love: Tanken är att den ska sitta i barnrummet.
Men att bara sätta upp ett papper med text på känns ju tråkigt.
Tips hur jag ska göra?

Har ni gjort nåt sånt får ni gärna lägga in bilder
 
Sv: Göra tavla av låttext

Du kanske kan ta en overhead ( hur stavas det?:confused: ) och skissa upp det på väggen och sen måla ?:idea:
 
Sv: Göra tavla av låttext

Annars kan du använda ngn snygg mall i ex publisher och något snyggt typsnitt och sedan rama in.
 
Sv: Göra tavla av låttext

Jag fick en sån här av min kreativa kompis. Det är min mage överst och Sam underst (duuh :D) och en låttext i mitten. Jättefin!

 
Sv: Göra tavla av låttext

Kanske det.
Fast vet inte hur jag ska få tag i en overhead men går iof att måla ändå.

Mithalagos: Tänkte på det men är genomkass på sånt:D
Gillar ditt anv namn förresten. Betyder det något spec?

amalia: Ja det kan man ju göra.

vindvissla: Det där var ocksåen bra ide:)
 
Sv: Göra tavla av låttext

Det finns ju jättefina brevpapper med motiv som man kan skriva ut texten på och sedan rama in.
 
Sv: Göra tavla av låttext

Skriva direkt på väggen hade nog jag gjort! Men gav en inramad låttext till en kompis en gång och då hade jag köpt fint handpressat papper och skrivit med kalligrafipenna, blev jättefint!
 
Sv: Göra tavla av låttext

Jo skriva direkt på väggen blir oftast väldigt bra men vet inte
om vi kommer bo kvar där i all evighet sas och vill gärna kunna flytta med tavlan om vi flyttar:D

Var får man tag på handpressat papper?
Kalligrafipenna? Vad är det?:D
 
Sv: Göra tavla av låttext

Ta ett fint kort, och lägg "dim-lager" (heter säkert något fint) över bilden i photoshop, så att det blir nästan genomskinligt. Lägg sedan texten ovanpå bilden.
 
Sv: Göra tavla av låttext

Ungefär som med den här bilden menar jag.
Sedan behöver man ju inte göra den fullt så genomskinlig som den här. Denna har jag använt som bakgrund på brevpapper på datorn.
bakgrund.jpg
 
Sv: Göra tavla av låttext

Jag ska ge en kompis något liknande.

Men då ska jag ta ett bild jag fotat på hennes barn, sedan göra den genomskinlig, och så en fin dikt. Och så framkalla det som ett vanligt fotografi som jag ramar in.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: swemale
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 399
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 238
Senast: lilstar
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 820
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp