Gör jag rätt?

Sv: Gör jag rätt?

Svarar dig i denna tråden :) Jag tror inte att det är nått fel på ditt sto som gör att fölen inte varit levande, att den inte kom ur fostersäcken gör ju att den dog av det, och det är ju inte stoets fel. Det är värre med ston som år efter år kastar eller föder bara dödfödda föl. Är hon dräktig med hip hop nu?
 
Sv: Gör jag rätt?

Vad roligt, grattis! Håller tummarna för att det är en frisk och fin fölunge som kommer ut :)
 
Sv: Gör jag rätt?

Jag tror inte att det är nått fel på ditt sto som gör att fölen inte varit levande, att den inte kom ur fostersäcken gör ju att den dog av det, och det är ju inte stoets fel. Det är värre med ston som år efter år kastar eller föder bara dödfödda föl.

Precis vad jag tänkte också.

TS: Vet inte om du nämnt det tidigare i tråden, men förutom ordentlig bevakning och närvaro vid fölningen, tillgång till råmjölk och FoalCheck, så även en refraktometer och kontakt med en kunnig veterinär med tillgång till plasma.
 
Sv: Gör jag rätt?

Minns inte vilken knapp jag tryckte på, men det räcker fortfarande med en tråd.
 
Sv: Gör jag rätt?

Varför håller man på med avel?

Nervös som fan men tänker att det ska gå bra och att de andra dräktigheterna varit otur
 
Sv: Gör jag rätt?

Klart det kommer gå bra ;)

Med så många som håller tummarna kan det ju inte gå fel, eller hur :D
 
Sv: Gör jag rätt?

Klart det kommer gå bra! Nästa år kommer du ha en sån här i hagen:

(Föl e: Hip hop :D )
 
Sv: Gör jag rätt?

Hoppas hoppas det går hela vägen denna gången. Men har hört att ston ofta inte får två föl med fölsjukan kanske bara en myt?

Älskar mitt sto och kommer göra allt för henne för många anser att hon har en bra plats i avelsboxen efter som hon fick sluta tävla som 6 åring
 
Sv: Gör jag rätt?

Jag hade inte oroat mig alls om jag vore du, fölsjuka är väl inget stoet ger, och att årets föl dog var ju troligen inte heller stoets fel. Så ta det lugnt och börja se fram emot fölet :) Med fölvakning och bra koll så kommer det säkert gå vägen.
 
Sv: Gör jag rätt?

Tack:)

Hoppas på en lika trevlig avkomma som hennes första som var efter Hip Hop. Men hon var stor som ett hus som 1 åring var hon större en 2 åringarna. Mitt sto är ju 180+

Vad säger ni ska man skaffa råmjölk för säkerhetsskull? Ska man ta folchek på fölet trots att allt verkar bra?

Kanske bara jag som är nojig
 
Ja nu är mitt sto på 339dygn har inga täcken på att det är på G än men det ser ut som hon ska spricka när som helst.

Hoppas hoppas att allt går vägen!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 470
Senast: nexxa
·
Avel Jag har ett sto, som haft två föl innan jag köpte henne. Lätta fölningar, friska föl och stoet gillar att vara mamma/dräktig. Jag...
Svar
17
· Visningar
2 312
Senast: tanten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp